Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2017.11.04.

Félmillió embernek adja fel a leckét a metrófelújítás

Ma indul a gigantikus közlekedési feladvány: a 3-as metró nélkül kell boldogulnunk a fõvárosi közlekedésben. Hétvégére teljes hosszában leáll a járat, és hétfõ lesz az elsõ nap, amikor az iskolába, munkába járást is enélkül kell megoldani Újpest és a Lehel tér között.

Türelemből vizsgáznak a Budapesten közlekedők: elkezdődik a 3-as metró régóta szükséges felújítása. Ez azt jelenti, hogy három évig nélkülöznünk kell ezt a vonalat, vagy annak bizonyos szakaszait. Komoly, ám elengedhetetlen próbatétel ez a városlakóknak, a Budapesten közlekedőknek és a szakembereknek egyaránt.

Nem visz el mindenkit a metrópótló busz

Az M3-as metró munkanapokon az első hajnali járatindulástól 20:30-ig rövidített útvonalon, Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik, onnan Újpestig metrópótló buszokkal mehetnek tovább az utasok. A metróról a metrópótlóra történő átszálláskor nem kell új jegyet érvényesíteni. Esténként fél kilenc után, valamint szombaton és vasárnap egész nap a teljes vonalon pótlóbusz jár.
A metrófelújítás idején 90 busszal több közlekedik a fővárosban, ebből 60 a metrópótló vonalon jár, a csúcsidőszakban 45 másodpercenként. A pótlóbuszok gyorsabb haladását kibővített buszsávok segítik. Egyes végállomásokon szükség esetén tartalékbuszokat is bevetnek. Ennek ellenére valószínűleg csak az utasok 60-70 százaléka fér majd fel a pótlóbuszokra, ezért érdemes más útvonalakban is gondolkodni.


A metró óránként akár negyvenezer utast is képes elszállítani, a buszok a fizikai határok feszegetése mellett is ennek csak a 60-70 százalékát

– ismerte el Tarlós István főpolgármester.

További 20 százalékot a BKV különböző villamosokkal vált ki, a maradék 10-20 százalék utasforgalom pedig alternatív útvonalak segítségével bonyolítható le.

Besegít a villamos és a hajó

  • A 12-es és a 14-es villamos helyett hétköznap a 12M és 14M jelzésű, rövidebb menetidejű metrópótló villamos közlekedik a Lehel térig. Az M1-es, M2-es és M4-es metróra közvetlen átszállási lehetőséget nyújt a 3-4 percenként közlekedő 20E jelzésű busz és a 30-as járatcsalád. A Keleti pályaudvar felé közlekedő 120-as busz mostantól megáll a Munkásotthon utca megállóhelyen is, a 30A és a 230-as busz pedig a Verseny utca érintése nélkül közlekedik.
  • A Bécsi út környékéről indulók a 19-es és a 40-es villamossal a budai fonódó villamoshálózaton át juthatnak a Szentlélek térre, ahonnan a H5-ös HÉV-vel, majd a 2-es metróval érhetnek a belvárosba. Az Óbuda felől érkezők a 34-es és a 106-os busszal utazhatnak.
  • Újpestről 30 percenként indul a belváros felé a D11-es hajójárat. Rákospalota és Újpalota irányából sűrűbben közlekedik az 5-ös és a 7E busz, illetve a 25-ös és a 225-ös járat.
  • Autóval sem lesz egyszerű

    Az Árpád úton, a Lehel térnél és a Váci út érintett szakaszán egy-egy sávot elvettek az autósoktól a pótlóbuszok javára. A BKK óvatos becslése szerint a személyautóval közlekedőknek legalább 15 perccel tovább tart majd bejutniuk a városba, de a helyzet ennél is nagyobb türelmet igényelhet. A Lehel térnél az is nehezíti majd a haladást, hogy itt lesz a pótlóbuszok végállomása. A Váci úton közlekedő autósok nem tudnak majd rákanyarodni a Róbert Károly körútra, ezért érdemes lesz másik, párhuzamos utat választani.

    Mivel este fél kilenc után, illetve hétvégén a teljes vonalon, hétköznap napközben pedig a Lehel tér és Kőbánya-Kispest között is pótlóbuszok járnak majd, ezért az autósok nem hajthatnak a Bajcsy-Zsilinszky útról a Szent István körútra, valamint a Teréz körútról a Bajcsy-Zsilinszky útra. Ilyenkor az Üllői úton, a Népligetnél jelzőlámpás csomópont lassítja a közlekedést, a XIX. kerületi Vak Bottyán utca és Lehel utca csomópontjánál pedig áthelyezik a jelzőlámpát, ezért nem szabad rutinból vezetni. Sok autós számára a Pap Károly utca-Göncöl utca, a Béke út és a Reitter Ferenc utca jelenthet menekülő útvonalat.
     

    Megoldást jelenthet a kerékpár

    Aki el akarja kerülni a dugót és a tömeget, bátran pattanjon biciklinyeregbe. Ehhez nem muszáj beszerezni saját kerékpárt, a MOL Bubi közösségi bringarendszer is használható, amit megerősítenek, több bicikliparkoló helyet alakítanak ki.

     

    Három évig tart

    Az első, Újpest-központ és Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évet vesz igénybe, 2018 végéig tart. Ezt követi majd a Lehel tér és Nagyvárad tér, illetve a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest szakasz. A teljes felújítás három évet vesz igénybe.

    Káosz várható a hétvégi meccs miatt

    Ma délután fél 4-kor csap össze a Fradi és a Debreceni VSC a Népligetnél található Groupama Arénában. Az Óbuda felől érkező szurkolók a buszok és metrópótlók helyett választhatják az 1-es villamost, ám a 13. kerületből érkezőknek például korábban kell indulniuk a szokásosnál, mert nem biztos, hogy felférnek az első metrópótlóra, és hazafelé sem érdemes sietni.

    Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek