tóth gabi
Jogsértõnek bizonyult Vona Gáborék plakátkampánya. Olyan kedvezményeket kapott a Jobbik a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft.-tõl, amelyek elérhetetlenek voltak más piaci hirdetõk számára, s ezzel megszegte a vonatkozó elõírásokat - állapította meg a Magyar Idõk értesülése szerint az adóhivatal.
Vona pártjának támogatásával 75 millió forintos adókülönbözete keletkezett a cégnek.
A NAV vizsgálata során csaknem 75 millió forint adókülönbözetet állapítottak meg, vagyis a cégnek ennyivel többet kellett volna befizetnie az államkasszába, ha nem nyújt az áfajogszabályokkal összeegyeztethetetlen kedvezményeket Vona Gábor pártjának.
A hatóság szerint a cég nemcsak azzal segítette a pártot, hogy a többi hirdetőnél nagyobb kedvezményt adott neki a plakáthelyekre, de azzal is, hogy a szokásosnál hosszabb fizetési határidővel és fizetési garancia vállalása nélkül kötött szerződést.
A NAV-vizsgálat során kiderült továbbá, hogy a Publimont előre leegyeztette a Jobbikkal, hová kerülnek a hirdetményeik, s plakátjaikat jóval korábban legyártották, mint ahogy az egyébként szokásos. Tiltott pártfinanszírozás gyanúja miatt is vizsgálják a hatóságok.
A Jobbik azokkal a névtelen plakátokkal is megégette magát, amelyek a közelmúltban kerültek ki. Ezek kísértetiesen hasonlítottak a párt saját plakátjaira, de megrendelőjük egy magánszemély Simicska Lajos unokatestvére volt. Az akciónak végül a kormányhivatalok vetettek véget.
Az adóhatóság 75 milliós felfedezése nem jött jókor Simicska Lajosnak, akinek jelentős veszteségeket termel a médiabirodalma.
Korábban az Origó számolt be arról, hogy a Jobbik mögé álló oligarcha médiumai óriási, többmilliárdos veszteséggel működnek, az idei finanszírozási hiány eléri a hárommilliárd forintot. Állításuk szerint a Hír TV, a Lánchíd Rádió, az Index és a Magyar Nemzet szinte biztos, hogy a választások után már nem Simicskáé lesz.