RETRO RÁDIÓ

Rémisztő statisztika: Hetente két busz gyullad ki a magyar utakon

Rémisztő statisztika: Hetente két busz gyullad ki a magyar utakon
RIPOST
Szerző
RIPOST
Létrehozva2017. 08. 07. 09:00

Hetvenre emelkedett az idei busztüzek száma! Úgy tûnik, senki sincs biztonságban, mivel fõvárosi és vidéki járatok, bérelt buszok egyaránt lángra kaptak már.

Balatoni táborba tartó diákokat szállított az a busz, amelyik porig égett a 82-es úton a múlt héten. Szerencsére senki sem sérült meg, de a kamaszokban mély nyomot hagyott a lángoló jármű.

Nem tört ki pánik, s miután mindenki biztonságban leszállt, még a csomagokat is sikerült kiszedni a raktérből. Mentesítő járat érkezett, kezelhető volt a helyzet

– mondta Németh Zsolt, a győri Bercsényi Miklós Közlekedési és Sportiskolai Szakgimnáziuma és Szakközépiskola igazgatója a Kisalföldnek

Ez már a hetvenedik busz volt, ami idén kigyulladt

Két éve 86, tavaly 96, idén augusztus 2-áig 70, buszokkal kapcsolatos tűzeset történt. Az esetek felénél a motortérben csaptak fel az első lángok

– nyilatkozta a %RIPOST%-nak Mukics Dániel.

A Katasztrófavédelem szóvivője hangsúlyozta: a busztüzek 60 százalékát a vezető a tűzoltók kiérkezéséig el tudta oltani.

"A busztüzek kialakulása függ a jármű műszaki állapotától, életkorától, karbantartottságától, valamint a megtett kilométerek számától, s az sem mindegy, mennyire tiszta a motortér. A hajtó- és kenőanyag lerakódások fokozhatják a keletkezett tűz terjedését. Az eddigi szakértői vizsgálatok kimutatták, hogy a motortérből induló tüzek esetében jellemzően az üzemanyagellátó-rendszerből jut ki az üzemanyag vagy valamilyen kenőanyag, amelyet a motor, a csapágyak, vagy az ékszíj súrlódása keltette hő lobbant lángra. Az elektromos rendszer meghibásodásából jellemzően csak kisebb tüzek, füstölések alakulnak ki, vezetékek olvadnak össze. A futómű tüzek általában a fékek, csapágyak elhasználódásához, meghibásodásához köthetőek"

– mondta a %RIPOST%-nak a Katasztrófavédelem szóvivője, aki azt is elárulta, hogy rendszeresen egyeztetnek a busztársaságokkal a tapasztalt hibákról és a megelőzés lehetőségeiről.

Ám a nemzetközi statisztikák ismeretében úgy tűnik, mindez kevés. Bár az Egyesült Államokban napi hat, Németországban évente 350-400 busz gyullad ki, a lakosság számát figyelembe véve arányaiban feleannyi busztűz keletkezik, mint hazánkban.

Hogy miért rosszabb a helyzet nyáron, és hogy hány éves buszok róják a magyar utakat, a %RIPOST% hétfői számából kiderül!

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.