tóth gabi
Hiába próbáltak paypasszal fizetni az Erste ügyfelei, a bankkártyájuk nem mûködött.
Több száz ügyfelet érintett az a bankkártya-hiba, amely miatt betéti vagy hitelkártyájukon ideiglenesen nem működött az érintéses fizetés. A kellemetlenség orvoslása szerencsére nem járt plusz költséggel egyetlen esetben sem.
Bár kezdetben az Erste azt javasolta az érintett ügyfeleknek, hogy igényeljenek új kártyát, végül egyszerűbb megoldással is helyre lehetett hozni a bajt: az ATM-fiókoknál történő ingyenes egyenleg-lekérdezés hatására újra működött a kártyákon a paypassos fizetési opció.
A bank szerint a technikai hibát nem ők okozták, az Index által megkérdezett szakember szerint egy speciális biztonsági beállítás blokkolhatta az érintéses fizetési módot. Van ugyanis egy olyan kód a bankkártyáknál, amely azért jött létre, hogy ha ellopják a kártyát és a csalók valamilyen szoftveres kütyüvel próbálják tranzakcióra bírni, akkor a túlságosan sok próbálkozás már megállítja a kártya működését. Ez a kód léphetett életbe ebben az esetben is.
Az Erste SMS-ben minden érintett ügyfelét tájékoztatta arról, hogyan tudják újra működőképessé tenni a kártyájukat.