RETRO RÁDIÓ

Az új rendelet ellenére sem írják jól a tojások árát

Az új rendelet ellenére sem írják jól a tojások árát
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2017. 03. 20. 20:00

Ahogy arról a Ripost is beszámolt, hétfõtõl a tojások kilónkénti árát ugyanakkora méretben kell feltüntetni, mint a darabárat. Az új szabálymódosítás szerint nem tudják átverni a vásárlókat, hiszen összehasonlítható lesz az eltérõ méretû és tömegû tojások darabára és kilónkénti ára.

Lapunk több kisboltban és piacon is járt, ahol azt tapasztaltuk, hogy nem csak a betűk és számok méretével van gond. Van, ahol egyáltalán nem írják ki a kilónkénti árat, mert nem tudják, hogy kell kiszámolni.

Az emberek a darabárakat figyelik, és ha apró betűkkel írják ki alatta, hogy mennyibe kerül egy kiló, már nem tűnik fel nekik, aztán otthon jól meglepődnek

– nyilatkozta egy idős hölgy a %Ripost%-nak. Hétfőtől ennek vége, hiszen ugyanúgy szembetűnő a kilónkénti ár is. Legalábbis elméletileg.

Így már nem szabad megjeleníteni a tojások árát

Hiába a módosítás, a bolti eladók közül nem mindenki tudott a változásról, ezért többen nemhogy nagy betűkkel, de egyáltalán nem írták ki a kilós egységárát.

A piacokon sem volt jobb a helyzet: volt, aki tőlünk tudta meg, hogy nem szabályszerűen tájékoztatja vevőit a tojások áráról. Más arra hivatkozott, hogy tud a rendeletről, de egyedül van az egész standon, és nincs ideje kiírni a kilónkénti árat.

Mi addig nem foglalkozunk ezzel, amíg a piac felügyelősége nem szól, hogy máshogy írjuk ki az árat – mondta egy árus lapunknak. A vele szemben lévő tojásárus viszont jól írta ki az árakat, pedig nem beszélt a piac vezetésével.

A férjem az internetről értesült az új rendeletről. Tudunk róla, de nem tudjuk, hogy kell kiszámolni a kilók egységárát, úgyhogy ma még inkább ki se írtuk – mondta egy piaci árus a %Ripost%-nak. De nemcsak a piacokon, a vizsgált kisboltok többségében sem tudták, hogyan kell pontosan eljárni az árakkal...

 

 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.