
Még hónapokig csigalassan mennek a metrók a Pillangó utcánál. Még zajlik a baleset vizsgálata...
Ha mostanság felszállunk a metróra, az Örs vezér tere és a Stadionok közötti út megtétele nagyjából 10 percig tart – ez eddig 3 perc volt.
![]()
A sebességkorlátozás oka a december elején történt ráfutásos baleset, amikor két szerelvény összeütközött a Pillangó utcánál. Amíg nem tisztázódik, hogy miért fordulhatott ez elő, biztosan arra kell számítani, hogy ezen a szakaszon lépésben fog haladni a metró.
Nagy valószínűséggel nem emberi hiba okozta a 2-es vonalán a metrók ütközését
– mondta a %Ripost%-nak Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. - A vizsgálatnak azt kell tisztáznia, hogy a jármű fékberendezése, vagy az összes járművet irányító, úgynevezett vonatbefolyásoló berendezés volt az, amelyik rosszul működött.
Elképzelhető az is, hogy mindkettő jól működött, csakhogy a két rendszer együtt nem működik megfelelően. Így kerülhetnek egymáshoz vészesen közel a szerelvények a felszíni, sokszor csúszós szakaszon – tette hozzá az elnök. Az ütközéskor a máskor 90-95 méteres fékút ugyanis 350 méterre nyúlt, így történhetett, hogy összeütköztek.
Ami biztos, hogy most ugyan hosszabb az utazási idő ezen a szakaszon, de az utasok biztonságban vannak.
A vizsgálat nagyjából 30 napig tart. Korábban egyébként fékrendszeri problémák miatt nem kapta meg a jármű a típusengedélyt. Ám akkor nem csúszásvédelmi problémát észlelt a Nemzeti Közlekedési Hatóság.
![]()
A 3-as metró felújított kocsijait tesztelték már erre a problémára. Igaz, itt teljesen más a rendszer: a most futó kocsikon nincs például automatikus csúszásvédelem, csak a vezetőn múlik, hogy meg tudja-e állítani a szerelvényt. A nemrég érkezett felújított járműveken viszont már van ilyen, és az eddigi teszteken jól is szerepelt. A próbákon például szappanos vizet folyattak a sínekre. A felújított 3-asok még így is jól teljesítettek.







