tóth gabi
Ahhoz, hogy biztos állásod legyen, még érettségi sem kell, csak kitartás. A bérek mellé pedig a legtöbb helyen különféle juttatások is járnak!
Szinte minden ágazat munkaerőhiánnyal küzd Magyarországon. Nem kivétel ez alól az autóipar sem, pedig 8 osztályos végzettséggel is el lehet helyezkedni, például szalag mellett, ráadásul több betöltetlen állás is van. A kedvező alapbéreket pedig sok juttatás egészíti ki.
Keleten ennyit lehet keresni
A miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. operátorai 8 órában nettó 105 és 110 ezer forint között, 12 órában pedig 120-140 ezer forint között keresnek az egyik dolgozó elmondása szerint.
A debreceni FAG Magyarország Ipari Kft. gyártósorán szintén 110-130 ezer forint között keresnek a dolgozók, de ha van műszakpótlék, akkor 150-160 ezer forint is összejöhet.
Az ország középső részén sok minden befolyásolja a fizetéseket
A hatvani Bosch gyártórészlegén három műszakban dolgoznak az emberek. Az egyik ott dolgozó szerint az összeszerelők bére jelenleg nagyjából nettó 100-130 ezer forint között mozog.
Jelentkezni pedig folyamatosan lehet, de az állást főleg a közvetítő cégek hirdetik. A munkahelyre pedig nemcsak a környékről indul céges busz, hanem Salgótarjánból és Budapestről is.
Aki munkaerő-kölcsönző cégtől kerül a Bosch-hoz, órabérben dolgozik. Ez azért fontos, mert például a foci-Eb idején a dolgozók saját órabérük rovására megnézhették a meccseket a gyárban is. Csak előre szólniuk kellett, és a meccs idejét nem fizették ki nekik.
A hatvani Bosch mellett a környéken a gyöngyöshalászi Apollo Tyres gumigyár keres munkaerőt, a két cég között már éles verseny alakult ki, ugyanis a Népszabadság szerint a gumigyárnál a kezdő fizetés 160 ezer forint lesz, amihez még különféle juttatások is járnak majd.
Az ország nyugati felén jobb a helyzet...
A szombathelyi Luk Savaria Kft. gyártósori dolgozói három műszakban túlórapénz nélkül nettó 160 ezer forintot keresnek.
Egy hónapban két-három kötelező túlórázás van, ezzel 180-190 ezer forintra egészül ki a bérük, de ebben már benne van az éjszakai és délutáni pótlék is - délután kettőtől tízig dolgoznak. A soron teljesítménypótlékot is lehet kapni, mert naponta van egy kötelező teljesítendő mennyiség, azon felül pedig plusz pénz jár.
Az ország déli részén is sok a munka
Július végén a kecskeméti Mercedes-gyár jelentette be, hogy gyárat épít Kecskeméten. Az új egységben karosszériagyártó sorok lesznek, illetve fényező- és összeszerelő üzem is épül. A beruházás 2500 új munkahelyet teremt a magyaroknak.
A bérekkel kapcsolatban felkerestük Paulin Krisztinát is, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. sajtókapcsolatokért felelős munkatársát, de nem nyilatkozhatott a bérekről.
Az ügyben a győri Audi Hungaria Motor Kft.-nál is érdeklődtünk, őket azonban nem sikerült elérnünk. Amint válaszolnak, megírjuk.