
Azahriah miatt áll a bál, kiakadtak a csalódott rajongók
Visszafojtott lélegzettel várták a kedvencük nagy bejelentését. Azahriah azonban finoman szólva sem nyűgözte le a rajongóit.
Úgy tűnik, Azahriah nemcsak a zenei világot, de a vizuális kultúrát is képes felrobbantani – ha másért nem, hát egy plakát miatt. A három telt házas Puskás Aréna után a fiatal énekes most az MVM Dome-ba hirdetett koncertet, ám a bombasztikus visszatérés ígérete miatt nagyobb durranást vártak a kedvencüktől. Sőt, az eseményt hirdető plakát nem igazán nyerte el az emberek tetszését, főként, mint kiderült, hogy azt az AI generálta.

Azahriah az MVM Dome-ban tér vissza
A vörös alapon stilizált, torz tömegábrázolás és a katonás, rideg grafika sokakban nem nosztalgiát, hanem inkább propagandaplakát-hangulatot idézett. A Reddit felhasználói ízekre szedték a képi világot:
"Csak nekem van full kommunista feelingje a plakátnak?" – írta egyikük.
Őszintén szólva nekem csalódás az alapján ahogy a visszatéréséről nyilatkozott, hogy milyen nagy durranás lesz. MVM Dome -bárhogy is fogja kivitelezni- azért már más előadónak is megvolt, számára pedig a 3 Puskás után nem olyan nagy durranás ez mint ahogy felhypeolták
– vélekedett egy másik rajongó. Volt, aki meg elintézte annyival, hogy "elfogyott a pénz, Luna sokba van", utalt a zenész influenszer barátnőjére.
AI-generált plakát
Sokan ráadásul úgy vélik, AI-generált képről van szó, amit vagy kapkodva, vagy költséghatékonyságból vetettek be. Egyes hozzászólók AI-detektorral is megvizsgálták a képet, és megerősítették a gyanút: nem emberi kéz alkotta.
A koncert beharangozója előtt egy többnapos visszaszámlálás zajlott Azahriah hivatalos Instagram-oldalán, ami hatalmas érdeklődésre tett szert. Sokan új albumra, stílusváltásra, vagy nemzetközi turnéra számítottak. Ehhez képest „csak” egy MVM Dome-koncert lett bejelentve, amire gyaníthatólag azért a jegyeket pillanatok alatt el fogják kapkodni a rajongók.
Azahriah, polgári nevén Baukó Attila, 2021-es berobbanása óta a hazai popkultúra egyik legmeghatározóbb alakjává vált. Olyan slágerekkel robbant be, mint a Four Moods, Rét vagy Gát, miközben YouTube-csatornája és TikTok-jelenléte is milliós eléréseket hoz. A három Puskás Arénás koncertjével nemcsak magyar rekordot döntött, hanem Európában is felfigyeltek rá. Zenélt Spanyolországban a Coca Cola Music Experiencen és több jó nevű külföldi előadóval is közreműködött.

Hiába a csalódott rajongók, Azi elérte a célját
Éppen ezért érezhette sok rajongó úgy, hogy a "visszatérés" vizuálisan és koncepcióban is méltatlan ehhez a szinthez. Ahogy egy kommentelő fogalmazott: „Ez pontosan annyira igényes, mint a jó pár éve már Ukrajnában gyártott francia drazsé.”
Azahriah egyelőre nem reagált a kritikákra – de lehet, hogy pont ez volt a cél: beszéljen róla mindenki. Márpedig beszélnek. És ha az MVM Dome is telt házas lesz, talán a végén még az AI is kap egy platinalemezt.






