kulcsár edina
A fogyasztóvédelem is vizsgálja a Green Holidays mûködését. Közben hazaérkezett a magyar turisták egy csoportja.
"Budapest Főváros Kormányhivatala mint fogyasztóvédelmi hatóság július 3-án, hétfőn eljárást indított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt a Green Holidays Kft.-vel szemben."
Közölték azt is, az eljárás folyamatban van, ezért további részletek a későbbiekben várhatók.
Szerda délután landolt az első gép a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, 194 utassal. Az Uniqa biztosító fizette az utasok hazaszállítását, és fogadta őket a reptéren, hogy tájékoztatást adjon a károsultaknak.
A biztosító munkatársai folyamatosan tartják a kapcsolatot a török partnerekkel és a nagykövetséggel is, de ingyenesen hívható zöldszámon, valamint egy károsultak számára létrehozott Facebook- csoporton keresztül is igyekeznek tájékoztatást, segítséget nyújtani.
„Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a kialakult helyzetet a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk. Nem könnyű feladat a nyári szezon közepén üres repülőgépet találni, de mostanra biztosan mondhatjuk, hogy sikerül megoldani a bajbajutottak egy részének hazautaztatását. Elképesztő összefogásnak lehetünk tanúi: az államigazgatásból, diplomáciából és a verseny szférából érkező emberek időt, energiát nem sajnálva dolgoznak azon, hogy segíthessék a Törökországban rekedt honfitársainkat” – mondta Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító vezérigazgatója, aki külön köszönetet mondott kollégáinak, akik vasárnap óta éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy előbb szállást, majd repülőgépet találjanak az embereknek.
"A Green Holidays nem volt a szövetségünk tagja. A tagjaink nem örülnek ennek az esetnek, hiszen az az egész utazási szakma jó hírének is árt. Az irreálisan alacsony részvételi díjakkal kapcsolatban óvatosságra int a MUISZ. Néhány nappal az utazások előtt előfordulnak last minute akciók, de a hetekkel-hónapokkal az utazás előtt meghirdetett, irreálisan alacsony részvételi díjú külföldi utazási csomagok esetén érdemes óvatosnak lenni" – mondta a %Ripost%-nak Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének marketing és kommunikációs bizottsági tagja.
Az utazásszervezők között pedig nem is volt kérdés, hogy gondok lesznek a Green Holidays tevékenysége miatt. Erről Prónay Gyula, a Proko Travel ügyvezető igazgatója saját blogján számolt be igen részletesen.
„Be kell, hogy valljam, nem ért engem váratlanul a Green-csőd. Bár későbbre, olyan augusztus közepére vártam a bejelentést. Mint a szakmát féltő személy, nagyon el vagyok keseredve, amiért egy utazási iroda becsapta az utasait.”
„A történtek egyértelműen beigazolták: csak az volt a cél, hogy bizonyos összegeket beszedjenek, majd eltűnjenek vele.” – írta blogján a szakember.