tóth gabi
Három magyarországi influencerügynökséget is megbírságolt a Gazdasági Versenyhivatal, miután azok hiányosan teljesítették a jogsértően reklámozott Ask Bongo SMS-játék kapcsán előírt kötelezéseket.
A hatóság összesen 900 ezer forintos bírságot szabott ki a három cégre: a Bona Extra Kft.-re, a P4R Digital Agency Kft.-re. és a Social Guru Magyarország Kft.-re. Az utóbbi Kulcsár Edina és exférje Csuti közös cége, őket is megbüntették. Az influenszereket képviselő Social Guru Kft. 2020-as évre leadott mérleg alapján jól működik, nettó árbevétele 135,6 millió forint volt abban az évben.
A GVH a pénzcentrum.hu-t arról tájékoztatta, hogy a versenyhatóság tavaly májusban 350 milliós bírságot szabott ki egy külföldi cégre az Ask Bongo nevű mobiljáték miatt. Akkor a játék ausztrál működtetője burkolt reklámokkal próbálta, a költséget elhallgatva, emelt díjas SMS-ek küldésére rávenni a gyermekeket.
A GVH az ügyben megállapította három hazai influenszer-ügynökség és egy webtartalom-gyártó felelősségét is, de – együttműködésükre tekintettel – bírságolás helyett a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat írt elő.
A versenyhivatal a határidő lejártával utóvizsgálatot folytatott: a vállalkozások számára előírt kötelezettségek teljesítését ellenőrizte. Az eljárás azt állapította meg, hogy a négy vállalkozásból hárman késve vagy hiányosan dokumentálva hajtotta végre a hatóság által előírt programot.
(via)