RETRO RÁDIÓ

A repülőn érte kellemetlen meglepetés a világhírű magyar művészt

A repülőn érte kellemetlen meglepetés a világhírű magyar művészt
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 12. 04. 08:35

A zongoraművész azért került kellemetlen helyzetbe a Bakuba tartó gépen, mert vak, ezért nem mindegy hova ül.

A zongoraművész Érdi Tamás amikor megvette a jegyet jelezte, hogy fogyatékkal él, mégis eladták neki a drágább jegyet. A repülőn aztán a szabályok miatt nem engedték a vészkijárat közelébe ülni.

Fotó: Facebook – Érdi Tamás

Hiába koncertezett nagy sikerrel immár huszonnégy országban, utazott földön, vízen, levegőben, mégis a mai napig érhetik meglepetések Érdi Tamás Prima Primissima- és Liszt Ferenc-díjas zongoraművészt.

A kiváló muzsikus jelenleg Bakuban koncertezik, meghívásra érkezett Azerbajdzsán fővárosába. A vasárnapi útja azonban nem volt zökkenőmentes, mert a repülőn nem ülhetett oda, ahova a jegyét vásárolta.

A Wizz Air személyzete a fedélzeten közölte vele, hogy mivel vak, nem foglalhat helyet az első sorban, mert a vészkiürítésnél útban lesz.

Az esetről Tamás édesanyja, a híres televíziós műsorvezető-szerkesztő Érdi Szabó Márta számolt be Facebook-oldalán:

„Felháborodásomnak adok hangot, ahogy fiam, Érdi Tamás zongoraművészben a vakokat megalázták tegnapi utazása során a Budapesttől Bakuig közlekedő járatukon. Kényelmes, drága jegyet kaptak meghívóitól. Az első sorba szólt a jegy, hogy ne kelljen végigvonszolódni a gépen, és már a beszállás előtt a személyzet közölte velük, hogy nem ülhetnek a drága kényelmes helyre. Nehezen a 21. sorban kaptak helyet egymás mellett, mondván nem ülhet előre egy vak, mert ha vészhelyzet van, nem tudnak tőle kirohanni az utasok... ”

A kiírás pár óra alatt nagy vihart kavart, tegnap reagált rá a Wizz Air is:

„A Wizz Air biztonsági előírásainak értelmében az első sorban, valamint a vészkijáratok melletti sorokban jelenleg csak 16. életévüket betöltött utasok foglalhatnak helyet, akik alkalmasak arra, hogy vészhelyzet esetén kinyissák a vészkijáratot. Amennyiben utasaink a foglalás során jelzik, hogy különleges segítségre van szükségük, úgy a rendszerünk automatikusan olyan helyet biztosít nekik, amelyek megfelelnek a biztonsági előírásoknak... Sajnáljuk, ha az érintett utasainknak kellemetlenséget okoztunk, ám utasaink és személyzetünk biztonsága továbbra is a legfontosabb számunkra, és munkatársaink ebben az esetben is maradéktalanul betartották a vonatkozó szabályokat.”

Egy repülési szakértő, aki az ügyet tanulmányozta, névtelenséget kérve elmondta a Borsnak: „A Wizz Air egyértelműen a szabályoknak megfelelően járt el, az persze más kérdés, hogy ha a légitársaság tudta, hogy vak utas vesz jegyet, vajon miért értékesítették neki a drágább helyet, ha tudták, oda biztosan nem ülhet fogyatékkal élő személy.”

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.