OTTHONKA

Így főzzünk most a karanténban

Nem könnyű most az egész heti menüt kitalálni a magyar családoknak, hiszen a gyerekek otthon vannak egész nap, miközben a szülők dolgoznak, jobb esetben otthon, rosszabb esetben a munkahelyen.
címkék:
  • Szerző:

Ráadásul a bevásárlás sem egyszerű, hiszen a legbiztonságosabb, ha hetente csak egyszer-kétszer megyünk boltba, de akkor érdemes alaposan és körültekintően bevásárolni.

Rengeteg most a kérdés, de azt mindenki tudja, hogy az immunrendszer egészséges működéséhez egyszerűen elengedhetetlen a vitamindús- és kiegyensúlyozott táplálkozás és erre nem csak a gyerekeknek, de a felnőtteknek is szükségük van.

Fotó: Pixabay

Most készítsünk bevásárló listát!

Nagyon régi praktika, de most tényleg elkerülhetetlen, hogy egy héten egyszer leüljünk és egy darab papírra megtervezzük, mit is akarunk a következő napokban főzni. Ebbe vonjuk be a gyerekeket is, mert így könnyebb dolgunk lesz. Ezután midig ellenőrizzük le az otthoni készleteket, mert feleslegesen felhalmozni sem érdemes, különösen nem romlandó ételeket. Bevásárló lista nélkül most el se induljunk a boltba. De persze ez akkor is hasznos lehet, ha a házhozszállítást veszünk igénybe. Jó ötlet az is, ha egy darabka papírt teszünk egy mágnessel a hűtőre, és azonnal felírjuk, ami elfogyott.

Jól jön egy kis kreativitás

Pörköltből például főzzünk mindig nagyobb adagot, és dobozokba porciózva fagyasszuk le. Az első adagot megehetjük nokedlivel, de jól jön az még később főzelék feltétnek, de jó sok zöldéggel egy nagy adag gulyást is készíthetünk belőle. Ha így tudunk gondolkodni és persze van elég hely a hűtőnkben órákat spórolhatunk meg. A szikkadt kiflik és kenyerek se menjenek most a kukába, bundás kenyérnek és mákos gubának még ez is remek alapanyag. Ha megmarad a rizs, keverjünk hozzá bármilyen reszelt zöldséget és legyen belőle fasírt. Tojásból viszont jó, ha most többet veszünk a szokásosnál, mert abból bizony most sok el fog fogyni.

Fő a változatosság!

A felnőttek könnyebben elfogadják, hogy most nincs pazarlás, de a gyerekek bizony finnyásak tudnak lenni, ha többször is ugyan az kerül az asztalra. Igaz még nagyon a tavasz elején járunk, de igyekezzünk minél több zöldséget, gyümölcsöt adni nekik. A felszeletelt, almát, répát, karalábét, egy tányéron akkor is melléjük tehetjük, pár szem dióval, mandulával, amikor tanulnak. Máris sokat teszünk így az egészségükért. Készíthetünk nekik napi egyszer valamilyen turmixot is. De a vitaminok pótlására remek lehet, ha mindig van otthon egy nagy adag savanyú káposzta is.

A legjobb, ha este vagy korán reggel megfőzünk

Mivel a legtöbb szülő napközben a munkahelyi feladatoknak is megfelel, a legjobb, ha az étel már korábban elkészül, és akkor nem kell azon idegeskedni, mit együnk. De akkor se érezzünk bűntudatot, ha most egy-egy napon csak virsli, főtt kolbász esetleg egy egyszerű túros vagy paradicsomos tészta kerül az asztalra. Hétvégén azonban megpróbálhatunk előre gondolkodni, miből lehet nagyobb adagokat készíteni és lefagyasztani.

Nem csak a gyümölcsben zöldégben van vitamin

Amit még mindenképp érdemes most otthon tartani, azok a száraz hüvelyesek. Ezekben ugyanis szerencsére szintén sok vitamin található. A szárazbab, lencse, vöröslencse, sárgaborsó és csicseriborsó is remek választás és szuper főzelékeket és leveseket is készíthetünk bármikor belőlük, ráadásul sokáig elállnak.

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?