RETRO RÁDIÓ

Autós márkajelek: Különös titkokat rejtenek az emblémák

Autós márkajelek: Különös titkokat rejtenek az emblémák
D.K.
Szerző
D.K.
Létrehozva2021. 04. 06. 16:30

A történelem alakulása is tetten érhető bizonyos gépkocsimárkák logójában, míg mások régi családi titkokat rejtenek. Akad köztük néhány kimondottan érdekes sztori!

Mára az autók márkajelzései egybeforrtak azzal, amit a gyártójuk képvisel: elegancia, luxus, száguldás, esetleg megfizethetőség.

Fotó: Shutterstock

A logók tervezésénél természetesen más szempontok játszottak szerepet, és aztán itt minden felbukkan...

 

Fotó: Shutterstock

Az eredetileg repülőgépmotorokat gyártó cég a Rapp Motorenwerke nevet viselte, majd Bayerische Motoren Werkenre változtatták – ennek a rövidítése a BMW. Ekkor született meg a mai napig használt logójuk is, aminek négyes osztása a repülőgépek forgó légcsavarját és az ég kékjét szimbolizálja. Sokak szerint viszont a bajor zászló színeit jeleníti meg a kerek mező.

A márka emblémája a Filarete-torony tetején lévő, embert lenyelő, sárkányfejű kígyót, a Visconti család címerállatát és Milánó zászlóját ábrázolja.

 

A két szárny között látható B betű a céget szimbolizálja, amivel a gyár azt szeretné üzenni, hogy a Bentley tényleg majdnem olyan, mint egy repülő. Ezenkívül a márkajelzés szárnyas napkorongra is hasonlít, ami egy okkult szimbólum.

 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 

Bentley Motors Official (@bentleymotors) által megosztott bejegyzés

 

 

Az 1958-ban bemutatott, stilizált S betűt formázó márkajelzés a cég nevének kezdőbetűje. Ez a járműveken ezüstszínű, mindenhol máshol pedig vörös és kék. A vörös a szenvedélyt és a hagyományt képviseli, a kék pedig a nagyságot.

 

 

 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 

Follow if you love mustangs! (@mustang) által megosztott bejegyzés

A Mustangokon látható, vágtázó ló egy magyar származású férfi, Charles Keresztes alkotása. Ő kapta a feladatot, hogy alkosson egy olyan logót, ami harmonizál a hűtőráccsal. Mivel szeretett lovagolni, úgy gondolta, hogy egy vágtázó ló ideális lesz, így ezt faragta ki, és küldte el a gyárnak.

 

A négy karika négy német autógyár – Audi, DKW, Horch és Wanderer – 1932-es egyesülését, illetve az így született Auto Union vállalatot szimbolizálja. A név 1985-ben lett Audi.

 

Fotó: Shutterstock

A márka neve a két alapító vezetéknevét takarja. A hűtőtács formáját az Akropoliszról mintázták, az RR logó fölé magasodó ikonikus nőalakot pedig a korabeli népszerű autósmagazin, a The Car titkárnőjéről, Eleanor Velasco Thorntonról formázta Charles Sykes szobrászművész.

 

A logó valójában három oválisból áll. A belső kettő a vállalat és a vevő szívét jelképezi, ezek átfedése a kölcsönös bizalmat szimbolizálja – miközben egy elnagyolt T betűt is alkotnak. A külső ovális a Toyotát körülvevő világot jelenti.

 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 

TOYOTA (@toyota) által megosztott bejegyzés

 

Fotó: Shutterstock

A háromágú csillag a föld, a tenger és a levegő uralmát jelképezi.

 

 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 

Ferrari (@ferrari) által megosztott bejegyzés

A legenda szerint miután 1923-ban Enzo Ferrari megnyert egy autóversenyt, a nézőként jelen lévő Paolina grófnő megkérte, hogy fessen egy ágaskodó fekete lovat az autóira, mert szerinte az szerencsét hoz – Enzo pedig szót fogadott. A cég logójának sárga háttere pedig Ferrari szülővárosát, Modenát szimbolizálja.

 

 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 

Citroën (@citroen) által megosztott bejegyzés

A francia vállalat eleinte fogaskerekeket gyártott, például a Titanichoz. Ezért lett a később autógyártásra áttérő Cit-roën logója a kezdeti sikereket biztosító, fordított V alakú fogaskerék.

 

 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 

Porsche (@porsche) által megosztott bejegyzés

A pajzs alakú embléma közepén ágaskodó ló dinamikát és erőt jelent, a körülötte látható fekete-piros csíkok és agancsok pedig Baden-Württemberg tartomány szimbólumai.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.