kulcsár edina
Téli hagyományokkal kiegészülve folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség nagy sikerű „Hol vagy, Kajla?” programja. A kezdeményezés célja, hogy a gyermekek játszva ismerjék meg Magyarország megyéit és nevezetességeit – méghozzá úgy, hogy a legkevésbé se érezzék kötelező tanulásnak, hanem a mindennapos mesék és játékok világába ágyazva bővítsék tudásukat.
A 2019. december 20-tól 2020. január 6-ig tartó időszak kiemelt célja, hogy a gyermekek megismerkedjenek hazánk ünnepi hagyományaival és népszokásaival, valamint családjukkal közösen felfedezzék Magyarország téli csodáit.
A programhoz számos új pecsételő pont és kedvezményadó hely csatlakozott, így az alsó tagozatos diákok és családjaik az egész országban már több mint 500 helyszínen gyűjthetnek pecséteket Kajla útleveleikbe, vagy kaphatnak különböző kedvezményeket; árengedményt a belépőjegyre, vagy éppen ajándék szörpöt. A kedvezményt biztosító helyszínekről mindenki a kajla.hu weboldalon tájékozódhat.
A kampány webes felülete a korábban bemutatott 41 turisztikai attrakció mellett új látványosságokkal bővült, így a gyermekek találkozhatnak a Nyíregyházi Állatpark borjúfókáival, és azt is megtudhatják, hogy száz évvel ezelőtt mivel játszottak a legifjabb grófok és grófkisasszonyok a gyulai Almásy-kastélyban.
A mobilon, illetve webalkalmazás formájában elérhető „Hol vagy, Kajla?” applikáció decemberben új játékokkal bővült, amelyben az adventi, karácsonyi és szilveszteri népszokásokkal ismerkedhetnek meg a gyermekek; megtudhatják például, hogy mit jelképeznek a gyertyák az adventi koszorún. Természetesen a játékos forma és az animációs tartalmak miatt továbbra is a játszva tanulásé a főszerep.
Az adventi időszakban közkedvelt és örömteli hangulatú programok sem maradhatnak ki a kalandozásból: a kajla.hu weboldalon és a mobilalkalmazásban megtalálható az országszerte legnépszerűbb adventi vásárok és karácsonyi programok listája is.
A Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezésére idén júniusban nagyszabású országos kampány indult, melynek célja, hogy az alsó tagozatos iskolások jobban megismerjék hazánkat. A gyermekek a kampány segítségével nem csak a kötelező tanórai keretek között tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, hanem Kajlát, a kíváncsi magyar vizslakölyköt követve virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit. Az aktivitások kerettörténetének főszereplője Kajla, akinek családja sokat utazik, kirándul biciklivel, vonattal. Kajla sokszor fejtörést okoz a családnak, hiszen folyton eltűnik, ezért meg kell keresni. Ezeket a magyarországi kirándulásokat élheti át minden gyerek, aki a kampány részesévé válik, nekik Kajla idegenvezetőként mutatja be a környéket és annak nevezetességeit. A sikeres nyári időszakot követően a 2019/2020-as tanév elején minden magyar alsó tagozatos diák – akik a nyár folyamán Kajla útlevelükbe szorgosan gyűjtögették pecséteiket az ország különböző pontjain – egy Kajla oklevélben részesült, amellyel a Magyar Turisztikai Ügynökség gratulált az országjáráshoz. Sőt, minden osztályból a legszebb Kajla útlevél tulajdonosai kiemelt díjat kaptak – osztályonként három Kajla naplót juttatott el az MTÜ minden magyar általános iskolába. A Magyar Turisztikai Szövetség pedig eljuttatta az idei tanév első osztályos tanulói részre új Kajla útleveleiket, hogy a téli tanítási szünet során már ők is részt vehessenek Kajlával az országjárásban