kulcsár edina
1961-ben gyártották ezt a csodát, nincsenek rá szavak, milyen gyönyörû! Elõször is rikító narancssárga és türkizkék színekben pompázik, ám ez mind semmi! Nézd meg a kerekét! Hamarosan elárverezik és az tuti, hogy csillagászati ára lesz.
Hamarosan egy brit árverésen licitálhatnak rá az igazi különlegességekre vadászó gyűjtők.
A mezőgazdasági jármű a maga 57 évével már régóta muzeális darabnak számít, ám igazi értéke az, hogy ez egy Lamborghini modell, méghozzá eredeti! Kevesen tudják, hogy az olasz luxus-sportautókat gyártó cég korábban sok minden mással is foglalkozott. Traktorgyártással kezdték, majd jöttek a katonai és ipari motorok, csak ezeket követték az autók.
Mielőtt a bikával fémjelzett Lamborghini az olasz sportautók egyik leggyorsabb, legáramvonalasabb és legszebb példányait kezdte gyártani, egészen másban volt érdekelt: lassú és lomha, igaz, bivalyerős mezőgazdasági gépeket állított össze. A cégalapító Ferruccio Lamborghini a Lamborghini Automobili 1963-as indítása előtt – 1948-ban – még a Lamborghini Trattori nevű vállalkozással foglalatoskodott: traktorokat gyártott, éves szinten mintegy 200 darabot, méghozzá fel nem használt hadianyagokból. A tevékenységből jelentős tőkére sikert szert tenni.
Ezután következett – a legenda szerint –a sorfordító pillanat, ami miatt a márkát ma már mindenki a sportautóval azonosítja: a traktorgyártó Ferruccio vásárolt egy Ferrari-t. Ám csalódott benne, panaszt is tett Enzo Ferrarinal, aki azt mondta neki, hogy építsen jobbat, ha tud! Így lett a Lamborghini sportkocsi-gyártó.
Ermes és Nicola Formilan, a két legendás restaurátor az utolsó csavarig helyreállította a Trattori korszak egy 1961-es példányát. A kék-poros Lamborghini 2R-t néhány napja a H & H Classics árverésén mutatták be Angliában a nagyközönségnek. Egyszerűen megőrültek érte!
Mivel a karosszéria, a motor, az elektrotechnika, a festés és a sebességváltó szinte tökéletes állapotban van a 2R-en, 20-25 000 angol fontot, vagyis 7,5-8,5 millió forintot szeretnének kapni a csodatraktorért. Ez már csak azért sem túlzás, mert 2017-ben egy 1966-os 1R (két hengeres példány) 7,3 millió forintért kelt el egy silverstoni aukción.