Létrehozva: 2018.02.27.

Döbbenetes részletek a veronai tragédiáról, kiszivárgott a vádirat

Három alapvetõ ok vezetett Veronában a magyar diákokat és tanáraikat szállító busz tragédiájához tavaly január 20-án: elaludt a sofõr, szabálytalanul épült az autópálya érintett szakasza, és a póttartály miatt jóval nagyobb tûz keletkezett. Most újabb részletek derültek ki a kiszivárgott olasz vádiratból.

Kiszivárgott a veronai tragédiával kapcsolatos olasz vádirat: már hat embert vádolnak! A %RIPOST% korábban megírta, hogy a magyar buszsofőrt és két autópálya-mérnököt hamarosan bíróság elé állítják. Most a veronai Pantheon című lap azt írja: további három olasz szakembert vádolnak, akiknek a munkája közvetetten szerepet játszhatott a halálos balesetben.

Olaszországban a több ember halálát okozó gondatlan közúti baleset okozásáért 18 év börtönt is kiszabhat a bíróság, és nem csak az olaszokra, hanem V. János sofőrre is!

Az olasz hatóságok eddig két autópálya-mérnököt gyanúsítottak meg amiatt, hogy nem volt jól megépítve a szalagkorlát, és a hídpillér túl közel volt az úttesthez. A vádirat alapján viszont az olasz sajtó már öt olasz szakembert említ vádlottként! Egyikük Alberto Brentegani, az A4-es autópálya Brescia-Padova szakaszának a felelőse, a másik Giovanni Luigi Da Rios, aki a szalagkorlátok építésének műszaki vezetője volt.

Három további olasz szakember az ANAS vállalat dolgozója, őket az autópálya útszakaszainak tesztelésével bízták meg.

Mindegyiküket halált okozó gondatlan közúti baleset okozásával vádolja a veronai ügyészség, 18 év börtönt is kaphatnak, ha elítélik őket

– közli a Pantheon olasz lap. A cikk szerint az öt szakember rossz döntéseivel járult hozzá a balesethez: elfogadták a szalagkorlátok építési tervét, jóváhagyták azok telepítését. „Alberto Brentegani pedig nem ellenőrizte a felügyelete alá tartozó úthálózat hatékonyságát, minőségét és a biztonsági szalagkorlátok állapotát” – tárja fel a részleteket a vádirat.

 

Az illegális tartály növelte a bajt

A tűz gyorsabb terjedéséhez, pusztításához, így az áldozatok számának a növekedéséhez hozzájárult az, hogy a buszba illegálisan plusz üzemanyagtartályt építettek be. A %Ripost% elsőként számolt be arról, hogy egy 370 literes póttankot építettek a busz közepébe, így akartak spórolni akartak az üzemanyagon. A fékezés nélkül hídpillérnek ütköző busz azonnal kigyulladt, majd egy perc múlva a tartály is felrobbant, ezzel pedig többen is a lángok rabjává, végül martalékává váltak. Az olasz nyomozók – mivel hatáskörükön kívül esik – nem tették vád tárgyává az illegális tartályt és nem vádolják a buszt üzemeltető cég vezetőjét, illetve azokat, akik engedély nélkül beszerelték a póttartályt, de a magyar hatóságok ezt megtehetik.

Még tart a magyar nyomozás

Az olasz hatóságok hamarosan bíróság elé állítják a felelősöket, a magyar rendőrség azonban még mindig nyomoz, egyelőre nem neveztek meg gyanúsítottat sem. A sofőr nincs eltiltva az autóvezetéstől, a buszt üzemeltető cég zavartalanul működik. „Az ügyben – az olasz hatóságok eljárásától függetlenül – a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (KR NNI) halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségének gyanúja miatt folytat nyomozást ismeretlen tettes ellen. Tervezetten történik a tanúk kihallgatása, az igazságügyi szakértői vélemények beszerzése és értékelése, valamint a vonatkozó jogszabályi rendelkezések értelmezése, továbbá az érintettek és a hozzátartozók tájékoztatása. Az eljárás befejezésének határideje 2018. március 21.” – tájékoztatta a %Ripost%-ot az ORFK Kommunikációs Szolgálata. Bővebb információt a nyomozás érdekeire hivatkozva nem adnak.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-