tóth gabi
Mint arról tegnap beszámoltunk, az elhunytak hozzátartozói bizonyító erejû fotókkal igazolták, hogy illegális póttankkal közlekedett a busz, amiben sokan a felcsapó lángok miatt lelték halálukat.
Kiderült, mennyit spórolhatott a Veronánál balesetet szenvedett busz üzemeltetője azzal, hogy illegálisan póttankot szerelt a buszba, miközben ez lényegesen befolyásolhatta, hányan haltak meg a tragédiában.
Nemcsak az ügyvezető felelős, hanem az összes szerelő, aki bármilyen módon részt vett az átalakításban, vagy tudott arról
– nyilatkozta a %RIPOST%-nak Krizsány László, a balesetben elhunyt Flóra édesapja, aki iratokkal tudja bizonyítani állításait.
A Verona közelében január 17-én balesetet szenvedett busz egy Setra S317 GT-HD típus, a jármű eredetileg két, összesen 480 literes tankkal volt felszerelve. Ehhez építettek egy 370 literes tartályt, így a buszba 850 liter gázolajat lehetett tankolni. Ez a típus 25 litert fogyaszt 100 kilométeren, a januári sítábor francia helyszíne és Budapest között a távolság oda-vissza 2500 kilométer. A gyári Setra teli tankkal 1900 kilométert fut, így meg kellett volna állnia tankolni hazafelé külföldön. A póttartállyal viszont egy hazai tankolással megtehette volna az oda-vissza utat. Ha kiszámoljuk az árkülönbözetet,
Tizenheten haltak meg, így egy ember élete alig ezer forintnyi spórolást ért!