5°C
9°C

Miklós névnapja

RETRO RÁDIÓ

790 ezres fizetést osztogatott a Momentum

790 ezres fizetést osztogatott a Momentum
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 01. 13. 17:20

Nem voltak szûkmarkúak egymással a Momentum nevezetû törpepárt aktivistái. Szórták a pénzt két kézzel. 790 ezres átlagfizetés jön ki a végre nagy nehezen közzétett beszámolójukból.

A végre kínkeservesen közzétett beszámoló szerint a kampánystáb 2018. márciusi megbízási díja a 24 Momentum munkatárs számára

összesen 18.971.770,-Ft volt, ami azt jelenti, hogy a kampánystáb egy-egy tagja átlagosan 790.490,-Ft-ot keresett.

Ezen túl több mint 7 millió forintot költöttek el „épkocsi költségtérítés" jogcímen, amelyről nem tudható, hogy benzinköltségként, vagy esetleg taxiköltségként kell értelmezni.

Az ügy előzménye, hogy a kampánypénzek felhasználását törvényi előírás alapján ellenőrző számvevőszék még október 4-én közölte, hogy a Momentum Mozgalom nem teljesítette a számvevőszéki törvényben előírt közreműködési kötelezettségét.

Az ÁSZ közlése szerint ugyanis a párt a közhiteles nyilvántartásban rögzített székhelyén többszöri megkeresés ellenére nem volt elérhető, nem reagált a megkeresésekre,ezért a számvevőszék október 4-én – a vonatkozó törvényi előírás alapján – kezdeményezte a Momentum költségvetési támogatásának felfüggesztését.

A szankcióktól megijedve végre-végre benyújtották a beszámolót. Ebből kiderült, hogy sok pénzt költöttek az utcai agresszivitásukról, füstbomba hajigálásról elhíresült momentumosok különböző filmek és videók készítésére. A számítások szerint több mint 30 millió forintot vertek el különböző reklámfilmek és videók gyártására, az ezzel kapcsolatos munkákra.

Ugyancsak megdöbbentő, hogy a pénz jelentős részét a vidéki kampánykörutak helyett a neten verték el a momentumosok.

A mikropártnak utalt 508 millió forintból 141 millió forintot a különböző, főképp online-hirdetések vittek el, így jelentős részben a Facebookon, a Google-ön és YouTube-on történő hirdetés.

Magyarán a kampánytámogatás egyharmadát  a közösségi médiára költötték a vidéket járni lusta ifjú politikusok.

508 millió forintból, mindösszesen 1 millió 500 ezret költöttek el vidéken.
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.