Természetes, hogy a légitársaságnál dolgozók többet tudnak a repülőkről és azok állapotáról, mint az utasok. De van pár dolog, amit nem ártana a vendégek orrára kötni. A nyugat.hu összeszedte a legérdekesebbeket, ezek után jobb, ha te is odafigyelsz!
A légiutas-kísérők egy kérdezz-felelek oldalon tárgyalták ki, hogy mik azok a dolgok,
amiket bár elmondanának az utasoknak, mégsem tehetik meg.
Mivel a nevét nem mindenki vállalta az oldalon, így érdemes fenntartással kezelni a dolgokat.
Szeretnék szertefoszlatni azt a tévképzetet, hogy a stewardessek ráérnek, mivel úgyis órabérben dolgoznak. A kísérők csak akkor keresnek pénzt, ha a gép ajtaja bezárult, és minden utas elfoglalta a helyét. Így fordulhat elő, hogy például 13 óra talpon állásból csupán 5 órát fizetnek ki neki.
Egy másik hozzászóló azt osztotta meg az olvasókkal, hogy náluk a gép alján található víztankokat sosem látta kitisztítva. Ezért nagyon sajnálja azokat az utasokat, akik forró vizet vagy kávét kérnek a járatokon.
Szintén higiéniai kérdés, hogy az üléseknél található párnákat és plédeket sem mossák ki rendszeresen. Persze nem szabad általánosítani, de ezt állítja egy nevét nem vállaló utaskísérő.
Azt is szeretnék letisztázni, hogy ha baj van a gépen, azt sohasem akarják eltitkolni az utasok elől. Õk azt a tájékoztatást adják tovább, amit a pilótáktól kapnak.
Végül kérnek mindenkit, hogy értsék meg: sok ügyben már késő a gépen szólni a stewardesseknek: ők már nem tehetnek semmit, ha az utas elvesztette a poggyászát, máshová szeretne ülni vagy ha valaki a késés miatt kompenzációt követel.