Nadrágszíjas plakátokkal fogadta Debrecen Magyar Pétert

POLITIK
POLITIK

Szerző Ripost

Létrehozva: 2023.11.05.

Közlekedési káosz, most a Józsefvárosban

Karácsony ismét zűrzavart okozott.

Teljes káoszba fulladt Karácsony Gergelyék „forgalomcsillapítása”,  a lakók életveszélyben érzik magukat, az egyirányúsított utcák pedig újabb dugókat okoznak.

Forgalmi káoszba fulladt a Józsefvárosi Magdolna negyedbe tervezett forgalomcsillapítás – hívta fel rá a figyelmet a Metropol. A portál felidézte, hogy október 25-én adta át Józsefváros vezetése a régóta tervezett Magdolna negyed forgalomcsillapítását, ami komoly vitákat robbantott ki.

Karácsony Gergely próbálja elhitetni a budapestiekkel, hogy kisebb a dugó, mint négy éve, ám az emberek tapasztalatai azt mutatják,

lassan már képtelenség közlekedni a fővárosban.

A lámpák sok helyen rosszul vannak összehangolva, a kerékpárosok és az autósok „összeeresztése” nemhogy nem tette biztonságosabbá a kerékpározást, hanem minden közlekedőre nézve veszélyes, és újabb dugókhoz vezet.

A józsefvárosiak pedig most az értelmetlen egyirányúsítás miatt panaszkodnak, szerintük ez is csak

a dugót és a légszennyezettséget növeli.

A portál kifejti, a tervezett forgalomcsillapítás az utcák egyirányúsításával, a járdán parkolás megszüntetésével, sebességkorlátozások bevezetésével és három kereszteződés átalakításával nem váltotta ki a helyi lakosok elégedettségét. A baloldali városvezetés három kereszteződést voltaképpen megszüntetett, a csomópontokban forgalomterelő eszközöket helyeztek ki, amelyek elvágták a keresztirányú forgalmat.

Így két-két utca került összeköttetésbe, természetesen egyirányúsított forgalommal, nehogy a Karácsony-féle városvezetés biciklisávjai miatt kialakuló nagykörúti dugókat az autósok könnyen ki tudják kerülni.

A GPS sem menekít ki az autócsapdából

Sikerült forgalmi káoszt teremteni a Magdolna negyedben. A lezárások és a rengeteg átvariálás egyfajta

autócsapdává tette a részt, ahonnan még GPS-szel sem egyszerű kijutni.

Ráadásul az autósok a kereszteződések értelmetlen megszüntetésénél arra kényszerültek, hogy a forgalomtól elzárt területen keresztül, szabálytalanul próbálják elhagyni a káoszkörzetet. Majd ezeket a menekülőutakat virágosládákkal zárta el a városvezetés. Így most

az autósok fel-alá köröznek, hogy kiutat találjanak,

ami így nem szolgálja a forgalomcsökkentést.

A parkolóknak az útra való letolásával, illetve a jól ismert pollerek lerakásával is több helyen szűkítették az utakat.

A karók miatt több helyen alig férnek el az autók, kanyarodásnál is

ugyanolyan problémát jelentenek, mint az Üllői úton lévő „gerikarók”.

Ráadásul a busz se nagyon fér már el a Karácsony Sándor utcában.

A szokásosnál is nagyobb dugók és az autósok felháborodása ellenére a főváros vezetése nemhogy megszüntetné a kerékpársávokat leválasztó oszlopsorokat, hanem újabbak telepítését tervezi. Karácsony Gergely főpolgármester egyik helyettese egy lapinterjúban úgy fogalmazott: azért lesznek újabb védett biciklisávok, mert a budapestiek igénylik. Közben már a légszennyezettségi adatok is kimutatták a szokásosnál nagyobb dugók hatását: egyes mérgező anyagok mennyisége a többszörösére emelkedett az iskolakezdés óta.

„Jó a belvárosban élőknek, jó a kerékpárral közlekedőknek, és egyébként a hármas metró fejlesztésével jó mindenkinek” – ezekkel a szavakkal mutatta be Karácsony Gergely kabinetfőnöke a város több pontján kihelyezett kerékpársávoszlopokat.

A zöld karók júliusban kerültek ki, egyebek mellett az Üllői úton, ahol mindkét irányban egy-egy sávot elvettek az autósoktól. Az útvonalon már a nyáron állandósultak a dugók, amit a szeptemberi forgalomnövekedés csak tetőzött. Az autósok mellett korábban az Országos Mentőszolgálat is kifogásokat fogalmazott meg. Arra hívták fel a figyelmet, hogy a rögzített oszlopok miatt a betegekhez és a bajban lévőkhöz érkező mentőautók nem tudnak elég gyorsan haladni, megállni pedig szinte lehetetlen a környéken.

Nemhogy nem szerelik le az Üllői út zöld kerékpárosvédő oszlopait, de még más utakon is kiraknak belőlük

– a Népszava ezzel a címmel közölte a Balogh Samuval készült interjúját kedden. Karácsony Gergely kabinetfőnökének a lap azt a kérdést tette fel, hogy amikor a csaknem üres kerékpársávok mellett a buszok a dugóban állnak, hogy valósul meg a közösségi közlekedés előnyben részesítése, amelyet a városvezetés ígért.

Balogh Samutól a Népszava azt is megkérdezte, hogy a budapestiek felháborodását látva leszerelik-e a kerékpársávokat szegélyező oszlopokat. Minderre Karácsony Gergely közvetlen munkatársa azt mondta: semmiképpen. Sőt, az interjúból kiderül, hogy a baloldali városvezetés újabb pollerek kihelyezését tervezi, mert – ahogy Balogh Samu fogalmazott – a budapestiek igénylik ezeket.

A „butaság szimbóluma”, „ezeket a zöld bójákat, aki ide kirakta, annak annyi esze volt, mint amennyire látszik”

– ezekkel a szavakkal illették az autósok Karácsony Gergely új intézkedését.

 „Nem lehet így közlekedni, másfél óra egy alapvetően huszonhét perces út” – mondta egy másik dühös autós.

A Híradónak nyilatkozó autósok többsége viszont ilyen és ehhez hasonló választ adott arra a kérdésre, mi a véleményük a baloldali városvezetés új, százmilliós közlekedési intézkedéséről.

A Világgazdaság ugyanis néhány napja megírta: a Váci úton kialakított kétszer két kilométeres szakaszra 26 millió forintot, az Üllői úti változtatásokra pedig összesen 70 millió forintot költött a főváros.

Elszálltak a légszennyezettségi adatok Budapesten a hatalmas dugók miatt

– mindeközben erről írt szerdán a Metropol.

A portál arra hívta fel a figyelmet, hogy a torlódások tönkretették a főváros levegőjét, és a tavalyihoz képest durván megugrottak a légszennyezettségi adatok idén szeptember 1-jén, az iskolakezdés napján.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat adatai alapján a súlyos, a mérgező, rákkeltő hatású benzolrészecskék aránya megháromszorozódott az extra szennyezés miatt. A szén-monoxid-szint mértéke majdnem a duplájára nőtt csúcsidőben, és a szmog, valamint a savas eső, a szervezet esetében pedig az asztma és a krónikus hörghurut kialakulásáért felelős nitrogén-oxidok mennyisége is az egekbe szökött.

A Metropol hozzátette: nem nehéz megérteni, hogyha egy autó nem fél óra alatt éri el a célját, hanem a dugók miatt dupla ideig pöfög, akkor jóval magasabb lesz a károsanyag-kibocsátás is. Ezzel – ahogy fogalmaznak – szó szerint füstbe ment a világmegváltó terv, és Karácsony a dugókkal tönkretette Budapest levegőjét.

Karácsony Gergely szerint „csak a hazug sajtó mantrázza”, hogy Budapesten durva dugók vannak. A főpolgármester pár napja kitett posztjában állítja: sokkal kevesebb a torlódás a fővárosban, mint Tarlós István vezetése idején, de egyébként is az, hogy dugó van egy „világvárosban”, természetes jelenség. A kommentelők tömege hívta fel Karácsony Gergely saját oldalán a figyelmet arra, hogy a főpolgármester feltehetően egy párhuzamos valóságban él, vagy legalábbis ott volt, mikor ez a poszt megszületett... 

Budapest, utca, roller, dugó, mentő, illusztráció
A Rákóczi út egy átlagos hétköznapon Fotó: BS

Már nyáron bedugult a város 

Karácsony Gergely dugókra vonatkozó állítása azért is furcsa, mert míg a korábbi évek tapasztalata az volt, hogy nyaranta szinte kiürültek az utak a fővárosban, ez idén korántsem volt így. Már a szünet alatt torlódással szembesült a körutakon és a belvárosban az, aki autóba ült. Nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a Lánchíd lezárása az autósforgalom elől, a Pesti alsó rakpart teljes lezárása, több belvárosi utca egyirányúvá tétele, valamint az újabb, karókkal elhatárolt kerékpársávok kialakítása az Üllői úton nem segítettek a helyzeten. Ez utóbbin közlekednek ráadásul a reptéri buszok is, amelyek nem kevés késéssel érnek csak célba sokszor, hiszen az egyébként alig használt bicikliút kedvéért egy teljes sávot elvettek a forgalomtól. 

Budapest, utca, roller, dugó, mentő, illusztráció
Tipikus helyzet: egyetlen kerékpáros a bicikliúton, temérdek autó a dugókban

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Hihetetlen, de besüt a nap a barlangstrand mennyezetén - képek

mindmegette.hu

Fontos: Betétdíjas palackokra váltottak ezek az üdítőgyártó cégek!

metropol.hu

Eddig tart a nyárias meleg, az egész országot elmossa az eső

hirtv.hu

A testőrei lezárták Magyar Péter kocsiját a vonaton

ripost.hu

Dárdai kiborította a bilit; Szoboszlai is nagy gondban

vg.hu

Váratlan fordulat: megszólalt a Nemzeti Színház Udvaros Dorottya szerződéséről

origo.hu

Egy szál kombinéban fogdossa magát Fésűs Nelly lánya

mindmegette.hu

A víz már nem divat: csapvíz helyett ezt isszák a magyar fiatalok

ripost.hu

Ezt nem látták jönni: ledöbbentek Majka legújabb dalán a rajongói

ripost.hu

Még el sem kezdődött, máris megbukott a nézőknél a Való Világ

ripost.hu

Gyűlölik a poloskák: ez a természetes anyag a legjobb ellenszer

ripost.hu

Sorsdöntő változás köszönt be hamarosan a szerelmi életünkben, ez vár ránk Szegedi Erika főboszorkány szerint

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

POLITIK

Magyar Péter testőrei elfoglaltak egy teljes vasúti kocsit. Mitől fél?

POLITIK

Nadrágszíjas plakátokkal fogadta Debrecen Magyar Pétert

POLITIK

Magyar Péter üvöltve fenyegette a feladatukat végző rendőröket. Újabb részletek a hivatalos jegyzőkönyvből

POLITIK

Tűzzel játszanak a nyugati politikusok: az orosz atombombák nem állnak bevetésre készen?

POLITIK

Gyurcsány testőre vigyáz Karácsonyra is

POLITIK

Magyar Péter összeállt azzal, aki nárcisztikus idiótának tartja

POLITIK

Tüntetés Franciaországban, migránskéselés áldozata lett egy 15 éves fiú

POLITIK

Az oroszok új rakétája 18 ezer kilométerre elér