DIÉTA

40 év fölött sem hízol el, ha ezt teszed

Vajon tör­vény­szerű, hogy 40 év fö­lött le­las­sul az anyag­cse­réd, le­épül­nek az iz­maid, és zsír te­lep­szik a he­lyükre? Nyugi, meg­ál­lít­ha­tod a fo­lya­ma­tot! Meg­mu­tat­juk, ho­gyan!

Egyél elegendő fehérjét!

A legtöbben kevesebb fehérjét fogyasztunk, mint kellene, pedig ez a fontos tápanyag létfontosságú az izmok építéséhez és az anyagcsere felpörgetéséhez. A szervezet építőelemeire, aminosavakra bontja le a fehérjéket, ám ha nem kap eleget belőlük, akkor ezeket az aminosavakat máshonnan, például az izmokból szerzi be, vagyis lebontja azokat. Aki fogyni akar, ne a fehérjéket, hanem elsősorban a finomított szénhidrátokat vonja meg magától – már csak azért is, mert megfelelő fehérjefogyasztás mellett az edzés is sokkal hatékonyabb lesz.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: 123RF
Oszd el egyenletesen a fehérjeadagot!

Ne egyszerre fogyassz el egy nagy tányér fehérjedús eledelt, inkább oszd el egyenletesen a napi fehérjeadagot: egy étkezésre körülbelül 20-30 grammot számolj: ez körülbelül 3 tojás, 10-15 dkg sovány marhahús, vagy 8-10 dkg csirkemell. Nagyon fontos, hogy reggelire is egyél fehérjét, mivel az izmok legnagyobb arányú lebontása éjszaka zajlik. És figyelj arra is, hogy több fehérjére van szükséged ahhoz, hogy az izmaid ne épüljenek le, mint egy tizenévesnek. A nagy fehérjefogyasztás jó oldala: a fehérje elveszi az étvágyad, így nem fogsz annyit nassolni sem.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: 123RF
Variáld a fehérjeforrásokat!

Az állati fehérje jobban hasznosul a szervezetben, de növényi fehérjeforrásokra is szükséged van: a húson kívül (amelyből szintén minél többféle típusút vegyél magadhoz) egyél tejtermékeket, tojást,  halat, hüvelyeseket, magvakat is, és mindezt egészítsd ki lúgosító hatású zöldségekkel, gyümölcsökkel.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Erősítsd az izmaidat!

Ha elég fehérjét eszel és aktív vagy, megőrizheted az izomtömegedet. Új izmok építéséhez viszont erősítő edzésre van szükséged, így a kardio mellett érdemes súlyzós edzéseket is beiktatnod a programba. Legalább hetente kétszer nyúlj a súlyzókért, és ezt egészítsd ki rövid, de robbanékony kardioedzésekkel hetente háromszor, hogy zsírt égess.

Edzés után pedig azonnal töltsd fel az aminosav-raktárakat egy kevés sovány joghurttal.