DIÉTA

Végre ki­de­rült, miért ma­rad­nak so­káig szé­pek és fi­a­ta­lok a japán nők

Ész­re­vet­ted már, mi­lyen kor­ta­la­nok a japán höl­gyek? Mintha raj­tuk va­la­hogy nem fogna az idő: szé­pek és kar­csúak ma­rad­nak. De vajon mitől? Meg­mu­tat­juk a tit­ka­i­kat.
címkék:

Zöld tea

A japánok nemzeti itala tele van egészséges, antioxidáns vegyületekkel, lassítja az öregedést, véd a daganatos és a szívbetegségektől, sőt, még a fogyást is segíti. A teaszertartáshoz használt matcha port a legjobb minőségű tealevelekből készítik, és forró vízzel öntik fel – a szertartás nyugalma pedig a stresszt is oldja.

Erjesztett ételek

A japán konyha sok erjesztett ételt tartalmaz: például kefirt, savanyú káposztát, kombuchát, misót. Az erjesztés során az ételben levő cukor és keményítő olyan baktériumok táplálékául szolgál, amelyek képesek egyensúlyban tartani a bélflórát – ezzel pedig támogatják az immunrendszert, és segítik a fogyást.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Tengeri ételek

A japánok gyakran esznek halat és egyéb tengeri ételeket, ezzel pedig nemcsak értékes fehérjékhez jutnak hozzá, hanem hasznos omega-3 zsírsavakhoz is. Ezek az egészséges zsírsavak hozzájárulnak az ideális testsúly fenntartásához, de az idegrendszer egyensúlyát is támogatják. A bőrre is jó hatással vannak, segítenek elkerülni a pattanások, a bőrgyulladások megjelenését, de még a bőrrák megelőzését is támogatják.

Kis adagok

A japán konyha fontos része, hogy mindenből csak egy keveset tesznek a tányérra, nem illik nagy adagokat szedni. A modern fogyókúrás kutatások pedig rendre igazolják, hogy a fogyásban az adagok mérete gyakran többet számít, mint az, hogy milyen ételeket választasz. A japánok nagyon tudatosan étkeznek, kiélvezve az ételek színét, ízét, állagát – nem véletlen, hogy a falatokat gyakran szinte művészien rendezik el a tányéron.

Séta

Japánban sokat gyalogolnak az emberek: általában tömegközlekedéssel és sétálva jutnak el a munkahelyükre, és a gyerekeket sem viszik autóval a szülők az iskola kapujáig. A biciklizés is nagyon népszerű. Ez az egyszerű mozgásforma pedig nemcsak fogyaszt, hanem a szív- és érrendszer egészségét is védi, energiával tölt fel, javítja a hangulatot, és feloldja a stresszt.

Szertartásos étkezések

Japánban nem illik menet közben, munka vagy tévénézés közben enni. Az étkezések lassúak, szertartásosak, ilyenkor csak az ételre figyelnek, és időt adnak a gyomruknak, hogy jelezze, amikor megtelt. A pálcika is segít az étkezések lelassításában, ezzel ugyanis nem lehet habzsolni.

Eközben a címlapon
címkék: