Létrehozva: 2019.03.19.

Erre panaszkodnak legtöbben a vásárlók könyvében

Hamarosan nem láthatjuk majd mások bejegyzését a panaszkönyvben. A reklamációkat, észrevételeket eddig bárki elolvashatta, ám egy Európai Uniós szabályozás miatt ennek hamarosan vége.

Még mindig népszerű a panaszkönyv, a %Ripost% utánajárt, melyek a leggyakoribb kifogások.

Kiderült, hogy a vásárlók többségének az akciós árukkal gyűlik meg a baja, a másik leggyakoribb panasz az eladó modortalansága miatt érkezik. „Büdös volt az akciós csirkefarhát”, „Már az első nap délelőtt elfogyott az akciósként hirdetett ruha”, „Meg sem érkezett az akciós sál” – írják a panaszosok.

A jelenlegi szabályozás szerint az üzletekben, benzinkutakon és éttermekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen kell tartani a Vásárlók Könyvét. Csakhogy most éppen ez az EU baja: bárki belelapozhat és beleolvashat, és nem csak azt láthatja, mit írtak mások, hanem a személyes adataikat is. A panasz mellett ugyanis fel kell tüntetni a nevet és a lakcímet, hiszen a szolgáltatónak 30 napon belül válaszolnia kell a reklamációra.

Az egyik budapesti, VI. kerületi üzletben közvetlenül a pénztár mellett van a narancssárga könyv.

„Itt tartjuk a kassza mellett, ha valami nem tetszik a vásárlónak, könnyen megtalálja. Bár két éve, amióta itt dolgozom, tőlem még egyszer sem kérték el" – mondta a %Ripost%-nak a pénztáros, majd hozzátette: manapság mindenki inkább az interneten panaszkodik.

A nagyobb boltokban már bonyolultabb a helyzet. A Lidl áruházban a pénztárak utáni pakolós részen található a panaszkönyv, a falra függesztve. A nagyobb áruházakban tapasztalataink szerint gyakoribbak a bejegyzések.

 „Már hetek óta nem találom egy üzletben sem a kedvenc gyümölcslevemet, az árufeltöltő azt mondta, hogy jó ideig nem is lesz. Ritkán panaszkodom, de most beírtam, hogy újra árusítsák" – mondta el lapunknak Zsolt az egyik csepeli áruházban. Az ő panaszát megelőző beírásokban az akciós termékek miatt reklamálnak a legtöbben, amelyek hamar elfogynak.

Ugyanakkor nem minden üzletben találtuk meg kifüggesztve a panaszkönyvet.

 „A vevőszolgálaton keressék" – igazítanak útba egy Intersparban. 

„A beérkezett panaszra 30 napon belül válaszolni kell, és válaszolunk is" – mondta a %Ripost% kérdésére Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. „Ha megváltozik a panaszkönyvvel kapcsolatos szabályozás, azt is be kell tartanunk, nem tehetünk mást.”

A jogszabály módosítás még az Országgyűlés előtt van, ha elfogadják, 15 napon belül hatályba lép. A boltokban mindenképp változás várható.

„A jelenlegi jogszabályt úgy egészítik ki, hogy a beírt személyes adatokat más ne láthassa. Ezért az oldalt, amin a panasz olvasható, ki kell szedni a Vásárlók Könyvéből, és a lapokat elzártan kell őrizni, hiszen azt a hatóság később még kérheti. A kereskedőnek persze ezentúl is ki kell vizsgálnia és 30 napon belül meg kell válaszolnia a panaszt" – mondta el lapunknak Marjay Gyula, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Budapesti és Pest Megyei Regionális Szervezetének elnöke.

 

Ezek a leggyakoribb panaszok:
1. Az eladó modortalan, minősíthetetlen hangnemben beszél.
2. Romlott, legalábbis nem friss az áru.
3. Nem jól adtak vissza a pénztárnál.
4. Megsérült, megkarcolódott az autó (benzinkutaknál, autómosóknál)

 

 

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Magyar diákokat fenyegettek meg iszlamisták

origo.hu

Magyar Péteren röhög a fél internet

borsonline.hu

Most már publikus: közös fotóval derült ki, mi van a Házasság első látásra két szereplője között

mandiner.hu

Schiffer András nyíltan közölte, hogy kit támogat Budapesten

ripost.hu

Till Attila kitálalt a Ripostnak: ez történt valójában az Ázsia Expressz forgatásán

hirtv.hu

Jogsértést követtek el Magyar Péterék

origo.hu

Intim helyzetben fotózták a Házasság első látásra legmegosztóbb házaspárját

mindmegette.hu

Megállíthatatlanul terjed a magyarok körében, egyre többen isszák ezt reggelire

ripost.hu

Magyar Péter így váltogatja álláspontját szinte mindenben

she.life.hu

Amikor beköszönt a jól ismert bakteriális „barát” (hirdetés)

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

azenkertem.beol.hu

Mutasd meg a gyönyörű veteményesed, virágos- vagy balkonkerted és nyerj 1 millió forintot!

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Magyar Péter trükkje pofonegyszerű: kaméleon módjára változtatja saját álláspontját

INSIDER

Bevállalós lányokat toborzott interneten Magyar Péter polgármesterjelöltje

INSIDER

Megmutatjuk Magyar Péter igazi arcát: pár hét alatt lehullott a lepel

INSIDER

Öngyilkosságot hazudott Magyar Péter

INSIDER

"Csak az maradt nekem, ami a tűz idején rajtam volt" – mindene odalett az egykori állami gondozott Istvánnak

INSIDER

Emberi csontokat találtak az ajkai csónakázótóban: hátborzongató, hogyan kerülhettek oda

INSIDER

Imaláncot indítottak a 8 éves Gergőért, kegyetlen kór támadta meg

INSIDER

Alvó betegeket fosztott ki egy budai kórházban - kamera vette fel az elkövetőt