kulcsár edina
Tömegével háborognak a szülõk az interneten egy internetes szolgáltatás miatt. Az ok egy virtuális kismajom. Bongo tizenéves fiatalok kérdéseire, problémáira ad választ perceken belül sms-ben. Méghozzá 508 forintért.
Gyerekek, tizenéves fiatalok természetes kíváncsiságára alapozva akaszt le nem kevés pénzt a családokról a Bongo nevű emelt díjas sms- szolgáltatás. Az ausztrál bejegyzésű cég – megtévesztő módon – így hirdeti magát: „Bongo, a szuperintelligens majom briliáns elméjével és mobiljával felszerelve azt teheti, amihez a legjobban ért, minden kérdésedet megválaszolja.” Csak egy emelt díjas sms-t kell küldeni a 16066-os számra. A kicsik pedig kapva kapnak az alkalmon, nem figyelve, hogy a Bongón minden egyes üzenet 508 forintba kerül...
Mivel manapság már gyakran 7-8 éves gyerekeknek is ott lapul a zsebükben a mobil, néhány nap alatt hihetetlen összegű telefonszámlát lehet összehozni a majmos szolgáltató használatával. Bár felhívják a figyelmet, hogy 16 év alatt szülői beleegyezés szükséges a szolgáltatás használatához, ezt egy kattintással el lehet kerülni.
Aggályos, hogy meg kell adni a teljes nevet, sőt azt a várost is, ahol lakunk.
Egy budapesti apuka felháborodva mesélte lapunknak, hogy gyermeke nemrég észrevétlenül 15 ezer forintot költött el a tudtuk nélkül a Bongóra.
„Amióta az iskola mellett sportolni is jár a kilencéves fiam, azóta van saját mobilja. Sose lehet tudni, mi jön közbe, ez így biztonságot jelent nekünk” – mondta a %Ripost%-nak Krisztián, aki párjával együtt majd hanyatt esett a döbbenettől, amikor a szolgáltatótól megkapták a 30 ezres számlát, ami egyébként 13-15 ezer forint szokott lenni.
„A családi csomag része a fiam száma is, egyben fizetjük mindig. A Google keresési lehetőséget nemrég ismerte meg, egy barátja mesélt neki a Bongóról, hogy az könnyebb, mint a Google, hiszen csak fel kell tenni a kérdést és már jön is a válasz” – mesélte az apuka, aki a történtek után kérte a mobilszolgáltatójától, hogy a fia számán korlátozzák az emelt díjas hívást és sms-t.
Mint lapunk megtudta, az emelt díjas sms-ek küldésének és fogadásának lehetőségét mindhárom szolgáltatónál más módon lehet letiltani – a korlátozás kérésre bármikor feloldható. Az ügyfélszolgálat hívásakor kaphatunk erről részletes tájékoztatást, attól is függ, hogy előfizetéses vagy feltöltő kártyás a telefon.
Meglepő dolgokra lettünk figyelmesek a Bongo nevű szolgáltatásnál, s azokat a praktikákat is összegyűjtöttük, melyekkel kivédhető, hogy a gyerek nagy telefonszámlát csináljon. Részletek a csütörtöki Ripost napilapban. Keresd az újságárusoknál!