kulcsár edina
Ingyenes vizsgálatot ajánl infarktus és agyvérzés megelõzése céljából egy országos prevenciós centrum az idõseknek, mondván, hogy õk már veszélyeztetett korban vannak. Ezután pedig több százezer forintos "gyógyító" matracot kínálnak a gyanútlan pácienseknek.
Ingyen orvosi vizsgálatra invitálja az időseket egy budapesti cég, mely egyfajta prevenciós centrumként hirdeti magát. A nyugdíjasokat aljas módon húzzák csőbe, azzal érvelnek, hogy 52 év felett már veszélyeztetett korban vannak, így nagyobb az esélye szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának.
A %RIPOST% próbálta felkutatni a fent említett központot, ám sem a telefonkönyvben, sem a cégjegyzékben nem szerepelt az egészségügyi centrum a Thököly úti címen. Kisebb nyomozás után kiderült, hogy
de az utóbbi időben annyi panasz és negatív vélemény érkezett róluk, hogy vélhetően profilt váltottak.
A jelenség sajnos nem egyedi, hasonló módszerrel próbálkoznak az ország több részén is. A %RIPOST% megtalált egy szombathelyi 62 éves volt tanítónőt, aki kirobbanó egészségi állapotnak örvend, de kíváncsi volt a friss állapotfelmérés eredményére.
Felhívtak, hogy ingyenes egészségügyi vizsgálaton vehetek részt. Mivel ráérek, így elmentem. A tízperces vizsgálat kiderítette, hogy lényegében halálos beteg vagyok, alig élek, de menthető a helyzet
- emlékezett vissza a történtekre a nyugdíjas, akinek már ez eleve gyanús volt. Ezután pedig még tisztábbá vált, hogy átverésről van szó.
Mutattak egy háromszázezres készüléket, ami segít a gyógyulásban. Ezt akár részletbe is megvehettem volna, de hitelt is felajánlottak: a lényeg, hogy mindenképp fizessek
- panaszkodott az idős nő, aki nem hagyta magát megvezetni: csak úgy tudott szabadulni, hogy azt mondta: pénzt kell felvennie az automatából.
A %RIPOST% megtudta, hogy az említett szombathelyi egészségcentrum főtevékenysége a textil-kiskereskedelem,
ami azt jelenti, hogy naponta több mint nettó hatszázezer forintot zsebel be a cég.
A termékbemutatók szabályozását szigorító törvény már életbe lépett, elképzelhető, hogy az egészségcentrum tevékenysége is fennakadna rajta. A cég budapesti központjában ugyanis az állapotfelmérés után egy előadáson mutatják be azt a különleges matracot, ami segít a beteg gyógyulásában.
Mondtam, hogy képtelen vagyok a kis nyugdíjamból ilyen összeget összespórolni. Ekkor elém tettek öt borítékot, amelyek közül választhattam. Amit én húztam, abban egy ötszázezer forintos eladási ár plusz bónusz vizsgálatok álltak
- számolt be a fővárosi esetről egy kisnyugdíjas, aki szerint napi kapcsolatban kellett volna lennie a céggel. Hogy milyen javulást ért volna el a gyógymatrac használatával? Erre azt a választ kapta, hogy ezt a bónusz vizsgálatok után tudatták volna vele.
Volt, aki viszont kifizette az említett összeget, ám napokkal később szeretett volna elállni a vásárlástól. A pénzét természetesen nem kapta vissza, így jogi útra terelte az ügyet, amiről a Békéltető Testület adott ki egy ajánlást.
A vállalkozás az írásbeli ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül fizessen vissza a fogyasztó részére 200.000,- Ft-ot ezzel egyidejűleg vegye vissza a terméket
- fogalmaztak az interneten is elérhető közleményben.
A hatóság korábban is kénytelen volt egy figyelmeztető tájékoztatást kiadni, ugyanis ugrásszerűen megnőtt az időseket megcélzó árubemutatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok száma. A közlemény szerint a pórul járt idősek szinte kivétel nélkül hasonló körülményekről számolnak be: egészségügyi vizsgálatra hívják őket,
melyre megoldást kizárólag a több százezer forint értékű lámpa vagy masszázsfotel megvásárlása jelenthet, ám ez a meghívásból nem derül ki.
Megkérdeztük a %RIPOST% cikkében érintett céget is, ám ezidáig nem válaszoltak a kérdéseinkre!
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az ország több pontján működő egészségcentrummal kapcsolatban a %RIPOST%-nak elárulta, hogy a nevezett céggel szemben országosan több bejelentés is érkezett: 2016-ban 10 db panaszt kaptak. Ezek általában a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatára irányultak, illetve a fogyasztó a terméket pár napos használat után vissza kívánta vinni – tekintettel arra, hogy nem érzékel semmilyen pozitív egészségügyi változást –, azonban
Ezen kívül az elmúlt időszakban 3 db másodfokú eljárás zárult le a Társasággal szemben, amelyben a hatóság 200.000 - 250.000 illetve 300.000 Ft fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta a vállalkozást és arra kötelezte, hogy