DIÉTA

Most végre ki­de­rült: ezért ra­kó­dik le rád az úszó­gumi

Az úszó­gumi, vagyis a hasra ra­kódó zsír­ré­teg nem­csak esz­té­ti­kai prob­léma. Ami kí­vül­ről csak egy zsír­pár­ná­nak lát­szik, az belül a szer­ve­i­det kö­rül­ölelő ré­te­get, az úgy­ne­ve­zett zsi­geri zsírt je­lenti, amely sú­lyos be­teg­sé­gek koc­ká­za­tát nö­veli.

Károsítja a szerveket és az ereket, így a hasra hízók között gyakoribb a magas vérnyomás, a magas koleszterinszint, többször fordul elő a stroke, a szívbetegségek, a cukorbetegség, egyes daganatok, sőt, még az időskori memóriavesztés is. Megmutatjuk az okokat, miért épp ide rakódik rajtad a zsír. Természetesen ötleteket adunk arra is, mit tehetsz abban az esetben, ha téged is érint ez a probléma.

Az anyukád is alma típus volt

Azt, hogy hová hízol, sokszor a családi örökség határozza meg – nézd meg, hogy női felmenőid vajon alma, vagy körte típusúak-e, vagyis hasra, vagy inkább fenéktájra híznak. Aki alma típusú családba született, annak az átlagnál is jobban oda kell figyelnie az étrendjére és a rendszeres mozgásra.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Pinterest
Változnak a hormonjaid

A menopauza környékén a korábban körte típusú, inkább fenékre és combra hízó nők is gyakran veszik észre, hogy zsírpárna jelenik meg a hasukon. Az ösztrogénszint csökkenése, és az anyagcsere természetes lassulása a hibás, a legjobb ellenszer pedig az izomépítés, vagyis a rendszeres sport.

PCOS-ed van

A policisztás ovárium szindróma a termékeny korú nők 10-20 százalékát érinti. Ezeknek a nőknek magasabb a tesztoszteronszintje, így gyakrabban híznak férfias módon a hasukra. Kezdj gyanakodni, és mindenképp fordulj orvoshoz, ha rendszertelen a ciklusod, erősen szőrösödsz, és pattanásos a bőröd.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Nem alszol eleget, vagy túl sokat alszol

Ha csak napi 5 órányi alvást tudsz bepasszírozni a napirendbe, az a kutatások szerint egyenes út a hasi zsír felhalmozásához – de az is, ha 8 óránál többet alszol. A testünk még mindig úgy működik, mint az őskorban: ha nem alszod ki magad, a szervezeted energia után kiált, és olyan dolgokat is megeszel, amelyekről tudod, hogy nem volna szabad. Ha viszont túl sok időt töltesz ágyban, kevesebbet vagy aktív. Ehhez még érdemes hozzávenni azt is, hogy mindenkinek más az alvásigénye, de a 7-8 óra pihenés a legtöbb embernek megfelelő.

Stresszes vagy

A kutatók régóta tudják, hogy a stresszes emberre jobban rakódik a hasi zsír. A stressz ugyanis a kortizol stresszhormon fokozott kibocsátásával jár, amely több szinten is felborítja a szervezet működését. Először is, a hatására hajlamosabb leszel a cukros és zsíros ételeket kívánni, amelyek pillanatnyi megkönnyebbülést nyújtanak. A kortizol viszont arra is hajlamosabbá tesz, hogy az így elfogyasztott cukor zsírként rakódjon le a testeden. Vagyis a legjobb, ha máris beiratkozol jógaórára.

Eközben a címlapon
Fotó: Pinterest