DIÉTA

Meg­véd a téli hí­zás­tól és a be­teg­sé­gek­től ez a 6 di­é­ta­sza­bály

Ahogy a ru­ha­tár­adat is az év­szak­hoz iga­zí­tod, ugyan­úgy kel­lene a di­é­tá­dat is té­li­e­sí­teni. Per­sze nem azt ja­va­sol­juk, hogy cse­réld le a sa­lá­tát va­la­mi­lyen hiz­laló ételre, in­kább azt, hogy fo­gyassz olyan élel­mi­sze­re­ket, ame­lyek se­gí­te­nek el­há­rí­tani a tél kel­le­met­len mel­lék­ha­tá­sait, hogy ja­nu­ár­ban is ugyan­olyan kar­csú és ener­gi­kus le­gyél, mint ami­lyen jú­li­us­ban vol­tál.

Egyél halat a sok D-vitaminért!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A rövid nappalok miatt ilyenkor kevesebb D-vitaminhoz jutsz, ez viszont nemcsak a csontjaidnak árt, hanem az immunrendszered működését is visszafogja. Épp ezért, amilyen gyakran csak lehet, egyél tengeri halat: lazacot, szardíniát, makrélát. A konzerv szardínia is kiváló D-vitamin forrás!

Edd meg a szivárványt!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Minél többféle zöldség és gyümölcs szerepeljen az étrendedben, hogy az immunrendszered optimálisan működhessen. Legyen benne zöld brokkoli, piros paradicsom, lila káposzta, sárga paprika, és mindenféle színű gyümölcs. Minél színesebb az étrended, annál jobb!

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Töltődj fel C-vitaminnal!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A C-vitamin a téli problémák legjobb ellenszere. Ez az immunrendszer-erősítő antioxidáns csökkenti a nátha valószínűségét, különösen akkor, ha sokat vagy kint a szabadban. Mivel serkenti a bőr kollagéntermelését, a bőrödet is rendbe hozza. A napi adagról viszont minden nap gondoskodnod kell, mert a szervezet nem képes raktározni ezt a vitamint. Reggel kezdd a napot citromos vízzel, egyél sok paprikát, savanyú káposztát, narancsot.

Segíts a bélrendszerednek!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A jól működő immunrendszer alapja a kiegyensúlyozott bélflóra, amelynek a probiotikus élelmiszerek fogyasztásával segíthetsz: egyél minél több joghurtot és savanyú káposztát. Egy tanulmány szerint egyébként azok a sportolók, akik probiotikum-készítményeket szedtek a vizsgálat ideje alatt, 27 százalékkal kevesebbszer betegedtek meg náthában és gyomorfertőzésekben, mint a probiotikumokat nem szedők.

Tartsd egyenletesen a vércukorszintedet!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A rövid nappalok és a rossz idő a hangulatunkat is megviseli. A legjobb ellenszer, ha igyekszel egyenletesen tartani a vércukorszintedet, mert ettől higgadtabb és éberebb leszel. Egyél sok fehérjét és értékes, összetett szénhidrátokat rendszeres időközönként: reggelire jó választás például a tojás vagy a zabpehely, ebédre és vacsorára a sovány sonkás, tojásos szendvics vagy a csirkemell párolt zöldségekkel

Tornázd fel a szerotoninszintedet!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A hangulatodat olyan ételekkel is javíthatod, amelyek magasabbra tornázzák a szervezetedben a többek között a jó kedvért is felelős szerotonin szintjét. Ehhez a triptofán nevű aminosavra van szükséged, amely a szerotonin egyik építőköve. Egyél minél több tonhalat , spenótot, babot, kelkáposztát, lehetőleg egészséges, összetett szénhidrátokkal párosítva.

Eközben a címlapon