DIÉTA

Ki­de­rült, nem az este 6 óra a leg­fon­to­sabb idő­pont a di­é­tá­ban

Azt gon­dol­tad, ha este 6 után nem eszel, meg van oldva a fo­gyás? Ennél na­gyob­bat aligha té­ved­het­nél! Egy másik nap­szak­ban sok­kal töb­bet te­hetsz azért, hogy pár hónap múlva egy-két szám­mal ki­sebb far­mert ve­hess. El­árul­juk, mikor!
címkék:

Kutatások sora bizonyítja, hogy nem az este 6 a legkritikusabb időpont a diétában. Reggel ugyanis sokkal többet tehetsz a fogyásért, mint este.Ez persze nem jelenti azt, hogy minden este teli gyomorral feküdj le, mert ettől nemigen fogsz jól aludni, de egy könnyű vacsora még este 6 óra után is simán belefér. Reggel viszont érdemes átgondolnod a szokásaidat. Figyelj rá, hogy ezeket beépítsd a napirendedbe.

Nem mindegy, mit reggelizel

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A reggeli valóban a nap legfontosabb étkezése – ám ha cukorban, fehér lisztben bővelkedő péksüteményt eszel, akkor pillanatnyilag ugyan energikusnak érzed magad, de mivel a vércukorszinted a kezdeti emelkedés után villámgyorsan vissza is esik, mire beérsz a munkahelyedre, el is tűnik az energia, ráadásul kopog a szemed az éhségtől. Sokkal jobb, ha inkább fehérjedús reggelit fogyasztasz. Egy kutatásban összehasonlították, mi történik, ha a résztvevők csak egy pohár vizet, 3 gramm fehérjét tartalmazó ételt, valamint egy ugyanolyan kalóriatartalmú, de 30-39 gramm fehérjét tartalmazó ételt fogyasztanak. A magas fehérjetartalmú reggelit evők később sokkal kevésbé voltak éhesek, és még ebédre is kevesebbet ettek, mint azok, akik fehérjében szegény ételt kaptak, vagy csak egyetlen pohár vizet ittak.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A legjobb időpont a sportra

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A sport bármikor jót tesz, de ha reggel végzed el a szokásos edzésedet, egész napra felpörög az anyagcseréd, jobban érzed magad, ráadásul délután, fáradtan nem fogsz kifogásokat keresni, hogy kihagyhasd az edzést. Egy tanulmány azt is igazolta, hogy aki reggel edz, azt kevésbé képes a finom étel kísértésbe ejteni, ráadásul egész nap aktívabb marad.

Kezdd nyugodtan a napot

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Ha reggel pár perc meditációval, vagy egyszerűen a légzésed és a testi érzéseid figyelésével indítasz, az egész napod nyugodtabb lesz. Ez pedig a súlyod szempontjából sem mindegy, hiszen a stressz nagyon hizlal. Ha lehet, ne kezdj rögtön bele a rohanásba.

Készülj fel nasikkal

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A konyhában is készítsd elő a napot: ha el akarod kerülni az irodai csokiautomata, vagy a büfé süteményei jelentette problémákat,jobb, ha magaddal viszed az egészséges rágcsálnivalót, hogy kéznél legyen, ha szükséged van rá.Csomagolj magadnak felszeletelt gyümölcsöt, dióféléket, zöldséget, és mellé egy kis dobozban valamilyen mártást.

címkék: