DIÉTA

Itt a leg­tu­tibb mód­szer, hogy végre tel­je­sen le­szokj a cu­kor­ról

Min­denki tudja, hogy a cukor nem egész­sé­ges, és mégis esszük. Vajon miért? A vá­lasz egy­szerű: a cu­kor­füg­gő­ség­től nem könnyű meg­sza­ba­dulni. De most itt van a tuti mód­szer, amellyel fel­ad­ha­tod a cu­kor­füg­gést.

Válaszd ki a saját módszered!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Aki nem tud mértékletes maradni, ha édességet lát, annak valószínűleg az a legjobb, ha egyik pillanatról a másikra teljesen lemond a cukorról. Pár hét alatt átáll a szervezeted, és elkezded kívánni az egészségesebb ételeket. Ezután meg lehet próbálkozni egy egészen kis adag édességgel – de még jobb, ha nem erőlteted többé. Akit viszont stresszelnek a szigorú diéták, annak jobb a fokozatos leszokás: kezdd el vízzel hígítani a cukros üdítőket, vagy hagyj el először párat belőle. Gyümölcsjoghurt helyett vegyél natúr joghurtot, és adj hozzá gyümölcsöt, a fehér lisztből készült pékárukat cseréld teljes kiőrlésűekre. Csökkentsd a desszertadagokat, majd szorítsd vissza az édességfogyasztást a hét bizonyos napjaira, vagy a kivételes alkalmakra.

Kerüld el az éhségrohamokat!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Ahhoz, hogy ne törjön rád az édesség utáni vágy, tudatosan kell megtervezned az étrendedet. A megfelelő fehérjefogyasztástól egyenletes lesz a vércukorszinted, így kevésbé kell félned az éhségrohamoktól. Minden étkezés során fogyassz el legalább 20 gramm fehérjét – ez körülbelül 10 dkg állati fehérjét, vagy 1 és negyed csészényi babot, lencsét vagy egyéb hüvelyest jelent. A reggelire nagyon figyelj oda, mert ha itt jól laksz, egész nap nem fogod kívánni a cukrot.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Ne tiltsd le magad az édes ízről!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Csak a cukorról szokj le, az édes ízről és a gyümölcsökről ne. Amikor valamilyen édességre vágysz, nyugodtan nyúlj a gyümölcsökért: a segítségükkel ugyanis sok vitamin, ásványi anyag és rost is bejut a szervezetedre. Fagyi helyett turmixolj össze egy kevés tejszínt vagy kókusztejet gyümölccsel és fagyaszd meg. De az is jó megoldás, ha turmixot készítesz – természetesen cukor nélkül.

Ne bízz a mesterséges édesítőkben!

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Ne gondold, hogy a mesterséges édesítőszerekkel szabad kezet kapsz! Sajnos csak még jobban az édességek rabszolgájává tesznek, mivel eltompítják az ízlelőbimbóidat, és hozzászoktatnak az extrémen édes ízhez – a gyümölcsöt egy idő után már egyáltalán nem fogod édesnek érezni. Inkább próbáld megszokni a cukor nélküli kávé és tea ízét.