TESTFACTOR

Elég a mellébeszélésből, ez a tökéletes plank titka

Hihetetlen hatékony gyakorlat, időhiányosoknak ideális, de szokták ajánlani derékfájás megelőzésére is. Ha jól csinálod, minden törzsi izmodat megdolgoztatja és edzi, a fejlődést pár héten belül érzed. Mutatjuk a helyes technikát!
címkék:
  • Szerző: Ripost

Hihetetlen népszerű a plank gyakorlat, és nem véletlenül: minimális időráfordítással, de annál nagyobb intenzitással dolgoztatja meg a törzsi izmokat, erősíti a hasizmokat. Azonban még mindig sokan rosszul csinálják.

A legbiztosabb jele, hogy nem megfelelően végzed a gyakorlatot, ha hatvan másodperc után sem kezdesz el egész testedben remegni a megerőltetéstől. Ekkor nem terheled eléggé a törzsi izmaidat, valószínűleg inkább a vállad és a könyöködet dolgoztatod. A jó plank tartásban a fejed, nyakad, hátad, csípőd és bokád egy vonal mentén helyezkedik el. Az alábbi videó szemlélteti, hogyan kell felvenni a tartást:

Amit a legtöbben elrontanak:

1. Nem feszíted meg a törzsi izmokat, helyettük az egész test van terhelés alatt. Emiatt nem is érzed rendesen, hogy csinálsz valamit, csak a harmincadik másodperc környékén.

2. Túl magasan tartod a feneked, vagy a hát deréktáji része nagyon lesüllyed.

3. Meggörbíted a vállad. Ilyenkor a vállra és a karokra fejt ki hatást a gyakorlat, nem a has-, derék-, és hátizmokra.

4. Elfelejtesz lélegezni – ami teljesen természetes, hiszen erőlködsz; azonban nem kell visszatartanod a lélegzeted a gyakorlat alatt, és ha normálisan lélegzel, könnyebb is lesz megcsinálni a planket.

 

címkék: