TESTFACTOR

A tudomány is alátámasztja, amit Rubint Réka évek óta hirdet

Régóta ismert tény, hogy a futás csodát tesz a testeddel, nem véletlen biztat rá mindenkit Rubint Réka. Ám azt kevesen tudják, hogy az agyat is felturbózza, nem is akárhogy!
címkék:
  • Szerző:

Rubint Réka nem véletlen érzi küldetésének, hogy mindenkit a rendszeres testmozgásra bírjon: hiszen valósággal kicseréli az embert, ha felkel a székből, és alaposan megmozgatja magát. Maga is rendszeresen fut, sőt, télen se hagyja ki ezt a mozgásformát. A futás hatékonyságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy fia, Norbika is ennek köszönheti, hogy sikerült lefogynia. Statisztikák szerint ez a világ legnépszerűbb sportja, és nem véletlen: aki rendszeresen kocog, maga is érzi, hogy felpezsdíti a testét és a lelkét is. De sokan azért is imádják, mert nem kell hatalmas pénzösszegeket beleölni az edzésekbe, kondibérletet kiváltani, méregdrága eszközöket vásárolni. És az sem mellékes, hogy jót tesz a vonalaknak, sőt: bónuszként az ember a szabad levegőn van. Azt azonban kevesen tudják, hogy alaposan felturbózza az agyműködést is.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

1. Lassul az öregedés, gyorsul a gondolkodás

Ha a lábak vérkeringése felpezseg, az kihat az egész szervezetre, így az agyra is, állítják kutatók. A rendszeres futás, lábedzés során olyan kémiai anyagok szabadulnak fel, amik lassítják az agy öregedését. Nem is akárhogy: a londoni King’s College egy kísérlet során olyan ikerpárokat tesztelt, ahol az egyik fél rendszeresen fut, a másik nem. Kiderült, hogy a futás szerelmeseinek az agya egy tíz évvel fiatalabb emberének felel meg. Magyarul: sokkal lassabban öregszik, mint mozgás nélkül.

2. Több futás, több egészséges agysejt

Nem csak fiatalabb, egészségesebb is a futók agya, állítja egy másik kutatás. Az ülő életmódot folytató emberek testében megváltoznak a kémiai folyamatok, sokszor kimondottan ártalmasra fordulhatnak – és ez károsodott sejtekhez vezethet, az agyban is. Viszont a rendszeres lábedzés vagy futás olyan jeleket küld az agynak, amiknek köszönhetően több egészséges sejt jön létre.

Fotó: Pixabay.com

3. Ezerrel felpörgeti a központi idegrendszert

Akárcsak az agyban, a gerincvelőben is megnövekszik az egészséges sejtek száma, ha valaki rendszeresen futócipőt húz. A mozgásszegény életmód miatt a szervezet nehezebben hoz létre új idegsejteket, és ez az idegrendszerre is kihat. Vagyis ideges, stresszes lesz, aki ülő életmódot folytat, és nem érti, miért érzi magát sokszor ok nélkül ingerültnek. Viszont aki rendszeresen fut, annak a szervezete, idegrendszere könnyebben kezeli a mindennapi stresszhelyzeteket.

5. Szárnyakat kap a memória

Minden zsírégető edzés, ami a lábakat mozgásban tartja, jó eséllyel megnöveli a hippocampus méretét. Ez a terület felelős az agyban a szóbeli memóriáért és a tanulásért, így kutatások szerint bizonyított tény, hogy jobban teljesítesz, ha rendszeresen mozogsz.

Itt pedig megnézheted, mit mond Rubint Réka a téli futásról:

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?