FITTFAZÉK

Szuper hatóerő a kávéban: Íme, 4 egészséges ötlet, amit eddig nem tudtál

Nem is gondolnád, milyen sokat tehetsz az egészségedért, ha reggelente hozzáadsz egy kis pluszt a kávédhoz!
  • Szerző: Ripost

A legtöbben egy jó erős kávéval nyitjuk a napot, de ahány ember van, szinte annyiféle kávéfogyasztási rítus létezik - a saját módszeréhez aztán mindenki kitartóan ragaszkodik. Biztos te is mindig a saját megszokott módodon szereted elkortyolgatni forró feketédet. Mindez nem baj persze,  de talán fontolóra vehetnél egy kis változtatást és nemcsak azért, mert ez most éppen a kicsit megbolondított kávé a divat! Ha egy kicsit elmerültebben böngészel az Instagramon, gyöngyszemeket találhatsz, hiszen fantasztikus kávéötletek keringenek!

Ami nagyon különös: a forró kávé új tartozékai valójában nem változtatnak az ital ízén vagy minőségén, viszont                         rendkívüli módon egészségessé teszik azt.

1. Agávé

Ezt az ehető és hihetetlenül tápláló mexikói növényt leggyakrabban nektár formájában fogyasztják. A szirup csökkenti a koleszterinszintet, pro-biotikus hatású és megelőzi a rákos sejtek kialakulását, illetve rengeteg rostot tartalmaz. Magas a kalciumtartalma, így helyreteszi a vérnyomást, és erősíti a csontokat.

2. Mandulatej

Nemcsak akkor érdemes fogyasztanod, ha laktózérzékeny vagy, a mandulatejnek számos pozitív hatása van. Védi a szíved, erősíti a csontokat, és csodaszép lesz tőle a bőröd. Jót tesz az emésztésnek is, és még jobb íze is van, mint a tehéntejnek.

3. Ghí

Az indiai tisztított vajat egyre gyakrabban alkalmazzák a modern étrendben is: ugyanis rendkívül egészséges, és eszméletlen mennyiségű energiát ad. Tele van A és E vitaminnal, immunerősítő, és segíti az emésztést.

4. Ashwagandha gyökér

Stresszcsökkentő hatásai vannak, megelőzi az öregedést, jót tesz a hormonháztartás egyensúlyának, és karban tartja a memóriát. Magas energiaszintet biztosít, és jobb lesz tőle a közérzeted.

A táplálkozási tanácsadó arra is felhívta a figyelmet, hogy bármit szeretnénk így bevenni kiegészítőként az étrendünkbe, mindenképpen egyeztessünk orvosunkkal, különösen terhesség esetén.