FITTFAZÉK

Megújult a rántott sajt: diétás lett és panírmentes

Ezt a finomságot hívhatjuk diétás melegszendvicsnek, de akár rántott sajtnak is. Egy azonban biztos, mindegy, hogy nevezzük, olyan finom, hogy újra és újra elkészíted majd.

HOZZÁVALÓK 2 SZENDVICSHEZ:

  • 4 púpozott csésze frissen reszelt nyers cukkini (kb.2 közepes cukkiniból)
  • 2 nagy tojás
  • 3/4 Norbi liszt vagy más csökkentett szénhidráttartalmú liszt
  •  ½ csésze frissen reszelt Parmesan sajt
  • ¼ tk őrölt fekete bors
  • 2 vastag szelet sajt (lehet eidami, mozzarella, vagy amit szeretsz)

ELKÉSZÍTÉS:
1. Melegítsd fel a sütőt 210 fokra. Bélelj ki egy nagy sütőlemezt sütőpapírral.
2. A lereszelt cukkinit tedd egy nagy tálba, és hagyd pihenni 10-15 percig. Alaposan csavard ki a levét. Mire végzel, kb. 2 és fél csészényi reszelt cukkinid marad.
3. Add hozzá a tojásokat, a lisztet, a reszelt Parmezán sajtot és a borsot, majd jó alaposan keverd össze.


4. Oszd 4 felé a cukkinis tésztát, és szépen terítsd szét a sütőpapíron. Egy spatulával alakítsd őket lapos (kb.6 mm vastag)  és kb 12x12 cm széles szendvicskenyér formákká.


5. Told a sütőbe 15 percre (vagy ameddig  világos barnává kezd pirulni). A spatulával óvatosan fordítsd meg a cukkinis lapokat, majd süsd további 10  percig (vagy míg világos barna nem lesz).
6. Vedd ki a sütőből, és újra fordítsd vissza a kenyereket. A fölső része kicsit ropogós legyen, az alja kissé puhább. Erre a puhább félre kerül majd a sajt


7. Tégy 1-1 vastag szelet sajtot mindkét cukkinis szendvicsbe. A grillezést a szokott módon végezd: kevés vajjal kend meg a szendvicsek külsejét, és egy szendvicssütőben addig süsd, míg a sajt meg nem olvad.
 

 

A Mindmegette karácsonyi ajánlata
Mézeskalács alapreceptet keresel? Próbáld ki a kedvencünket!

Ripost előfizetés banner

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?