FITTFAZÉK

Éljen a málna! Fenséges, gyümölcsös süti cukor és liszt nélkül

Hozd ki a legtöbbet a málnából, és élvezd a krémes és roppanós desszertet büntetlenül.
  • Szerző: FÁB

Amilyen rövid a szezonja a málnának, annyira mennyei csemege ez a gyümölcs. Miért ne hódíthatna süteménnyel karöltve, mely ráadásul cukor- és lisztmentes élvezetet nyújt? Ezt a finomságot az egész család imádni fogja!

Hozzávalók

A roppanós réteghez:

  • 1 csésze pekándió (mogyoró vagy mandula is megfelel)

  • 2 evőkanál szobahőmérsékletű vaj

  • csipet só

  • 1/4 csésze cukornak megfelelő édesítő, pl. Update1 Zero Calories

A málnás krémhez:

  • 80 gramm cukormentes zselatinpor málnás vagy erdei gyümölcsös ízesítéssel (ha natúr zselatint használsz, akkor málnasziruppal ízesítheted)

  • 6 dkg szobahőmérsékletű, natúr krémsajt

  • 1/4 teáskanál narancs aroma

  • 1 1/2 csésze málna

Elkészítés

1.  Melegítsd elő a sütőt 180 fokra.

2. Õröld durvára a pekándiót, add hozzá a vajat, a sót és az édesítőt. Alaposan keverd össze.

3. A masszát egyenletesen oszlasd szét egy sütőpapírral bélelt formában, majd süsd 8-11 percig, míg aranybarna nem lesz.

4. Ha elnyerte az ideális színt, vedd ki a sütőből és hagyd kihűlni.

5. Készítsd el a zselatint a csomagoláson leírtaknak megfelelően. Ha ízesítés nélkülit használsz, akkor adj hozzá cukormentes málnaszirupot vagy málnaszörpöt (vigyázz, mert ez is folyadéknak számít az elkészítéskor!).

6. Hagyd szobahőmérsékletűre hűlni a zselatint, majd robotgéppel keverd össze a krémsajttal és a narancs aromával.

7. A masszához adj hozzá 1 csésze málnát, ezután oszlasd el a sült, pekándiós rétegen a krémes keveréket.

8. Tedd a süteményt a hűtőbe, körülbelül félórát várj, amíg megdermed. Tálaláskor szórd meg a maradék 1/2 csésze málnával.

1 adag sütemény 2,5 gramm szénhidrátot, ugyanennyi rostot és 3 gramm fehérjét tartalmaz.

Egészségedre!

Ripost előfizetés banner

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?