FITTFAZÉK

A felhőkenyér már a múlté, tarol a kókuszos paleo-kenyér!

Alig tartalmaz szénhidrátot ez a gyorsan és egyszerûen elkészíthető paleo-kenyérke. Gyakorlatilag minden diétába beilleszthető, bátran eheted súlyvesztő szakaszban is. Nem hizlal és tényleg finom!
  • Szerző: Mia

Végre egy igazán alacsony szénhidráttartalmú kenyér, amit büntetlenül ehetsz anélkül, hogy rakódnának rád a kilók. Alapja kókuszliszt, mely lényegesen alacsonyabb glikémiás indexű a hagyományos lisztnél, tehát nem emeli meg durván a vércukor-szintet. Másrészt a kókuszliszt rengeteg vizet szív magába, így megduzzad a  gyomorban, és hosszú órákra teltségérzetet okoz. Eszedbe sem jut a nassolás és sokáig nem leszel éhes!

Fűszerezd ízlésed szerint!

Hozzávalók:

  • 40 g kókusz liszt
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 12 tojásfehérje
  • 1 teáskanál só
  • fűszerek ízlés szerint ( bazsalikom, rozmaring, piros paprika, fokhagyma granulátum)
  • kókuszolaj

Így készítheted el:

1. Egy tálban verd fel a tojásfehérjéket.

2. Ha kész, add hozzá a sütőport, a sót, a lisztet, és a fűszereket. Keverd alaposan össze.

3. Egy serpenyőbe önts egy pici kókuszolajat, és alacsony lángon hevítsd fel. 

4. Egy merőkanállal merj a forró olajra a tésztából, kb. 2 mm vastag legyen a tészta. Takard le egy fedővel.

5. Ha az alja szépen megsült, óvatosan fordítsd át a tésztát és süsd meg a másik oldalát is.

6. Ha kész a kenyérke, borítsd egy papírtörlővel bélelt tányérba, és fogyasztás előtt várd meg, amíg picit kihűl.

A tészta maradékát elkészítheted azonnal, de nyersen 2-3 napi tárolhatod hűtőben, így evés előtt frissen sütheted az újabb kenyeret. Mindig alaposan keverd fel!

 

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?