kulcsár edina
Miquela Sousa már a világ egyik legsikeresebb manökenje, annak ellenére, hogy nem is létezik, csupán egy digitális figura.
Ha ránézünk Miquela Sousára, egyből érezni, hogy van valami furcsa a 19 éves lányban, de arra kevesek jönnek rá, mi az. A megoldás pedig egyszerű: nem létezik, csupán egy digitálisan létrehozott ember, akármennyire is valóságosnak tűnnek a képei.
Valamint az élete is: Miquela az Instagram egyik legnépszerűbb influenszere, ruhákat, samponokat, arckrémeket ajánl a követőinek; interjúkat ad a legnagyobb magazinoknak, például a Vogue-nak; világhírű divatmárkák, köztük a Prada reklámarca; eljár fesztiválokra, éttermekbe, filmpremierekre az ember barátaival. Illetve arról „álmodik”, hogy Lil Miquela néven betör a poppiacra énekesnőként.
Sousa a munkáival már több mint 35 milliárd forintos vagyonra tett szert. Vagyis pontosabban az őt megalkotó Sara DeCou és Trevor McFedries, akik ma már a digitális világ forradalmárjainak számítanak. De a reklám- és a divatszakmát is megreformálták, hiszen egyre több cég foglalkoztatja Miquelát, aki így egyre több munkát vesz el a hús-vér kolléganőitől.
Neki ugyanis nincsenek allűrjei, nem beteg, nem okoz botrányt, nem másnapos, nem öregszik, és azonnal bevetésre kész, ha aláírják a szerződését. Ha pedig újabb digitális modellek jelennek meg a piacon, akkor szép lassan kiszorítják Palvin Barbit és a többieket.