Létrehozva: 2020.07.03.

A TV2 lett Magyarország legnézettebb csatornája 2020 első félévében

Immár hivatalos – a TV2 lett Magyarország legnézettebb csatornája 2020 első hat hónapjában: a Nielsen Közönségmérés adatai szerint a teljes napra vonatkozó 9,4 százalékos átlagos közönségarányával a TV2 lekörözte a konkurens csatornákat a 18-59 korcsoportot vizsgálva. A nézettségi adatok alapján: az első félévben az RTL Magyarország átlagos nézői részesedése teljes napon 21,7 százalék volt, míg a TV2 Csoport ennél 10 százalékkal magasabb átlagot ért el és 23,8-os nézői részesedéssel zárt.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján január 1. és június 30. között a teljes napot vizsgálva, a 18-59 évesek körében 9,4 százalékos átlagos közönségaránnyal a TV2 nyerte a nézettségi versenyt, a második helyen az RTL Klub végzett 8,9 százalékos átlaggal.

A csatornaportfóliók versenyét vizsgálva szintén a TV2 Csoport áll az élen, viszont még nagyobb különbséggel előzi meg a konkurens RTL Magyarországot. Az első félévben az RTL Magyarország átlagos nézői részesedése teljes napon 21,7 százalékos volt, a TV2 Csoport ennél 10 százalékkal magasabb átlagot ért el (23,8% Share). A 18-59-es korcsoportban mérhető előny igaz a 18-49 év közötti nézőkre és a teljes lakosságra is, vagyis a TV2 és a TV2 Csoport mindhárom kiemelt célcsoportban az első helyen áll az idei első féléves nézettségi adatok alapján.

Fotó: TV2

A TV2 kábelcsatornái szintén erős első félévet zártak, amellyel nagyban hozzájárultak a televíziócsoport győzelméhez. Az első két hely a kábelcsatornák versenyében szintén a TV2 Csoport és RTL Magyarország csatornái között dőlt el, a TV2 csatornái javára. 2020 első félévében 14,5 százalékos átlagos nézői részesedéssel győzött a TV2 kábelportfóliója, az RTL kábelek 1,7 százalékponttal lemaradva, 12,8 százalékos átlaggal zártak (A18-59).

A féléves adatok mellett a június havi eredményeket nézve is folytatódott a TV2 sikerszériája, hiszen május után ismét mindhárom kiemelt célcsoportban (18-59, 18-49, 4+) győzedelmeskedett a csatorna. A teljes napon mérhető végeredmények mellett főműsoridőben is maga mögé utasította az RTL Klub műsorait: a TV2 közönségaránya a 18-59-es korcsoportban teljes napon 8,2 százalék, főműsoridőben 10,1 százalék, míg az RTL Klub csupán 6,3 százalék és 9,7 százalékos átlagot ért el az említett napszakokban.

Az összes csatornát figyelembe véve, júniusban a legnézettebb műsor egyértelműen az Exatlon Hungary június elsején sugárzott férfi döntője volt. A műsor átlagos nézőszáma 384 ezer fő a 18-59-es célcsoportban, amihez 17,7 százalékos közönségarány társult. A teljes lakosságot tekintve 763 ezres AMR-t ért el a férfi döntő, amellyel szintén az első helyre került a legnézettebb műsorok listáján.

Az Exatlon Hungary júniusban véget ért, ezután hétköznap esténként A Piramis és Ninja Warrior című műsorok várták a nézőket a TV2-n. A júniusi átlag nézettségi eredményeket megvizsgálva mindkét műsor megnyerte az idősávját a 18-59-es nézők körében, így segítve a TV2-t a főműsoridős győzelemhez.

A TV2 10 legnézettebb műsora között az Exatlon után a Tények (június 14.) és a Tények Plusz (június 1.) következik 287 és 277 ezres átlagos nézőszámmal (A18-59). Az esténként 18:00 órakor kezdődő Tények nemcsak erre a listára tudott felkerülni, hiszen a júniusi adások 621 ezres átlagos nézőszámot értek el a négyéves vagy annál idősebbek körében. A szintén 18:00 órakor látható Híradó az RTL Klubon ezzel szemben 580 ezres átlaggal zárt júniusban (4+).

A 18-59 évesek körében a Tények Plusz 12,8 százalékos átlag részesedést ért el az előző hónapban, ezzel megnyerte az idősávját, amely azt jelenti, hogy a műsor adásideje alatt a TV2 volt a legnézettebb csatorna.

A Mokka és Mokkacino előnye megkérdőjelezhetetlen volt az előző hónapban is. Mindkét műsor megnyerte az idősávját, ráadásul nem csak a 18-59 évesek, hanem 18-49 és teljes lakosság körében is. A Mokka 13,4 százalékos átlagos közönségaránya magasan lekörözte az RTL Klub ebben az idősávban elért 6,1 százalékát. A Mokkacino 7,2 százalékos, az RTL Klub azon idősávban sugárzott műsora pedig kereken 5 százalékponttal lemaradva 2,2 százalékos részesedést hozott júniusban (A18-59).

A SuperTV2, Mozi+, Prime, Izaura és Moziverzum csatornák kiemelkedő nézettségi eredményeket értek el az elmúlt négy hétben, hiszen júniusban javítani tudtak az év első 5 hónapjában elért saját eredményükhöz képest.

A TV2 kábelcsoportja júniusban 15,2 százalékos átlagos közönségarányt szerzett magának a teljes napot tekintve, míg főműsoridőben is hasonlóan magas, 15,1 százalékos eredményt ért el a 18-59 évesek körében, amellyel magabiztosan győzött.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Háborús hangulat van Brüsszelben

borsonline.hu

„Ez nem megengedett!” – áll a bál a TV2-es műsor két szereplője körül, eltanácsolnák őket

vg.hu

Hiába adna egy magyar cég havi 600–700 ezer nettót, nincs jelentkező az állásra

origo.hu

Botrány: Vajna Tímea húga idegesen üzent testvérének

travelo.hu

Mit tegyünk, ha őzgidával találkozunk a természetben?

she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

videa.hu

Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)

ripost.hu

Visszatérnek a mínuszok, de ez még nem minden: mutatjuk, milyen időre készülj hétvégén

ripost.hu

Megkezdődött Tordy Géza temetése: itt lesz a színművész örök nyughelye

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

SZTÁR

90 milliós luxusautót vett Gáspár Laci

SHOWBIZ

Könnyek és veszekedés: Íme a Házasság első látásra legdrámaibb pillanatai

SHOWBIZ

Béres Anett: „Soha többé nem ugrom le sehonnan életemben”

SHOWBIZ

Schmuck Andor dalra fakadt: "A fülekben kevesebb kárt teszek, mint pár mai előadó"

SZTÁR

Szente Vajk: Magyarul vallok szerelmet

SZTÁR

Így van most a magyar együttes kórházba került sztárja

SZTÁR

Összeszorul a szív, így néz ki húsvét után Berki Krisztián sírja - fotó

SZTÁR

Zokogva omlott össze a Next Top Model Hungary versenyzője