RIPOSTER

Túl sokáig van zárva több sorompó, magyarázkodik a MÁV

Indokolatlanul sokat, van, ahol több mint fél órát is várakozni kell a vasúti sorompóknál, panaszolják a Ripost olvasói. A türelmetlenebbek egyszerûen átmásznak a sorompón vagy kikerülik azt. Ha keresztbe áll a vonat, azon is átjutnak, az autósok pedig kígyózó sorokban várakoznak és anyáznak. Miért nem lehet tenni valamit? - kérdezik olvasóink.
  • Szerző: Ripost

A fővárosi Vágány utca - Hajtsár utca kereszteződése a Kacsóh Pongrác felüljáró alatt. A járókelők szerint szinte soha nem vált szabadra, pedig az átkelés életveszélyes: a vonat hirtelen bukkan fel Rákosrendező irányából az ívben.

 

A Rákosrendező vasúti átjáró a Szegedi út és a Teleki Blanka út között. Naponta egyszer akár 37 percig is zárva marad, a legtöbb esetben általában tíz percre zárják le, elég gyakran. Az emberek türelmetlenek, átmennek a zárt sorompó és a piros lámpa ellenére, ha kell, a bent veszteglő vasúti kocsikon is keresztülmásznak, mint ottjártunkkor a biciklisek.

A MÁV kommunikációs igazgatósága azzal magyarázza, hogy Rákosrendezőnél alig lehet áthaladni, hogy itt három sűrű forgalmú elővárosi vasútvonal, valamint a körvasút forgalma halad át, és naponta átlagosan 320 vonat közlekedik. A hosszú várakozási időről felirat tájékoztatja a közlekedőket. „Az állomás jelenlegi műszaki feltételei, a jelzőberendezések távolsága, az állomási vágányok hossza nem teszi lehetővé a sorompók hosszabb vagy gyakoribb nyitva tartását” – közölték. Visszautasították néhány olvasónk feltételezését, miszerint ott, ahol kézi sorompó van, a kezelő dönt úgy, hogy nem nyitja-csukja rövid időre a sorompót. „Valótlan az a feltételezés, miszerint az átkelők zárását és felnyitását a vasutasok kényelmi szempontoknak rendelnék alá” – közölték.

Egyúttal felhívták a figyelmet arra: a vasúti átjárón való áthaladásnál a KRESZ szabályai mindenkor és mindenkire érvényesek. Nem szabad áthaladni, ha van piros jelzés, a teljes sorompó vagy a félsorompó sorompó rúdja nem teljesen nyitott helyzetben áll, vagy még mozog. Azok a gyalogosok, akik a tilos jelzés ellenére a sínekre lépnek, nem csak a saját életükkel játszanak, hanem adott esetben tömegkatasztrófát idézhetnek elő, ha egy váratlan fékezésnél a vonat kisiklik. Ráadásul bűncselekményt követ el az, aki a vasúti átjáróban a járművével vagy azzal, hogy tiltott helyen tartózkodik vagy kel át, a vonatot indokolatlanul megállásra kényszeríti, mert ezzel szándékosan veszélyezteti a vasúti közlekedés biztonságát.

A vasúttársaság alul- és felüljárók létesítésében látja a megoldást, és mint közölték: erre vonatkozóan vannak is tervek, de ez már nem rájuk, hanem az önkormányzatokra tartozik.

Ha kíváncsi rá, hol okoz még gondot a túl sokáig zárva tartó sorompó, megtalálja a hétfői napilapban. Keresse az újságárusoknál!

 

És ezeket olvastad már?