RIPOSTER

Szívatás vagy véletlen? Hiába vigyázunk, az ajtók záródnak

Panaszkodnak az utasok a budapesti sofőrökre, itt a magyarázat a szaporodó balesetekre!
  • Szerző: Ripost

A tömegközlekedőknek nem csak a zsúfoltságtól, hanem a sérülésektől is tartaniuk kell... Egyre többen panaszkodnak a figyelmetlen buszsofőrökre, akik rácsukják az ajtót a le- vagy felszálló utasokra!

Szállnék föl a buszra, amikor a kedves buszsofőr röhögve rácsukja a kezemre az ajtót. Ezután kinyitja, mondom, köszönöm, de ő csak annyit reagál: nem szállhatsz fel, te kis p.cs

- panaszolta egy utas, de messze nem ő az egyetlen, aki pórul járt.

A 25-ös busz sofőrje háromszor csukta rá a két és fél éves gyerekemre az ajtót. Amikor negyedjére sikerült leszállni, távozott is a megállóból.

Az utasok legfőbb gondja az, hogy az ilyen esetek után mindig ugyanaz a forgatókönyv: az utas a megállóban szitkozódik, a sofőr pedig - mint aki jól végezte dolgát - egyszerűen továbbhajt.

Mennyire gyakori, hogy odacsuk valakit az ajtó, és ki a felelős?

2016-ban a több millió buszhasználó közül 300-an panaszkodtak a nem megfelelő ajtózárás miatt

– mondta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a %% érdeklődésére. A társaság szerint ezekről a balesetekről nem mindig a menetidő tartása miatt kapkodó sofőrök tehetnek: előfordulhat az is, hogy elromlik az automata ajtó, vagy meghibásodik az érzékelő...

A BKK-nak az a tapasztalata, hogy az ilyen balesetek nagyrészt akkor történnek, amikor az utasok még a fény- és hangjelzés után is megpróbálnak fel- vagy leszállni a buszra, amikor ugyebár biztonsági okok miatt ezt már nem lenne szabad.

Ezzel kapcsolatban a BKK arra is felhívja a siető utasok figyelmét, hogy automatikus ajtózárásnál a sofőr nem tudja befolyásolni az ajtó csukódását. És ha mégis a sofőr a hibás? Érdemes panaszt tenni a BKK-nál, ahol aztán intézkednek, hogy alaposan kivizsgálják a panaszos ügyet.

 

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?