RIPOSTER

Ezt a mobil-alkamazást mindenkinek le kell tölteni

Néhány országban van már hasonló, de hazánk ezzel az új egészségügyi alkalmazással mindenképpen ott van a világ élvonalában. Nemcsak idehaza, de a környező országokban is kedvelt ez az alkalmazás.
címkék:
  • Szerző: Ripost

A mobilappok többsége egyelőre még csak adatot gyűjt és tárol, de a kapott információk rendszerbe terelése továbbra is az emberek, a felhasználók feladata. Egy alkalmazás meg tudja állapítani, hogy a testtömegindexed (BMI) normál-e vagy sem, sőt, a mért pulzust is belövi az előre betáplált paraméterek közé, de ez még nem jelenti azt, hogy a kapott elemzés személyre szabott és korrekt.

Mielőtt a vadonatúj magyar applikációról beszélnénk, nézzük meg, melyek az eddig legnépszerűbbek.

1. Mozogj az egészségedért: 30 Day Fitness Challenge

Nem mindenkinek van elég ideje arra, hogy fitnesztermekbe járkáljon, és nem mindenki tud naponta futni vagy úszni járni (zöldövezetbe vagy jól felszerelt uszodába).

A 30 napos fitneszkihívás 1 hónapnyi edzéstervet ad; eddig tízmilliónál is többen töltötték le, és az app nemcsak a részterületekre kínál mozgástervet, hanem teljes testedzést is le tud vezényelni. Van könnyű, közepes és nehéz edzésterv, és nem kell kibírhatatlan edzőtermi szenvedésre gondolni.

Csak szépen, lassan: a cél az, hogy a rendszeres mozgással közelebb kerülj az egészséges élethez.

2. A közösségi mozgás: Strava

A Facebook és az Instagram által is támogatott Stravát azok fogják szeretni, akik nemcsak a mozogni szeretnének egy jót, hanem azt világgá is akarják kürtölni. A közösségi hálózat rögzíti a bicajozás, az úszás és a futás adatait, majd meg is osztja azokat a partnerfelületeken. Tárolja az átlagsebességet, a megtett távot és az útvonalat is, valamint kompatibilis az Apple Watch-csal.

Tudjuk, kérkedőnek hangzik a használata, de mi inkább a jó oldalát nézzük: ha csak plusz egy embert ösztönöz arra, hogy ő is kikeljen a besüppedt foteljéből, akkor már megérte a fejlesztés. Gyanítjuk, hogy ennél azért jobbak az eredmények a valóságban.

A Strava elemez is, emellett lájkolhatjuk mások eredményeit és hozzászólhatunk a bejegyzésekhez, sőt, a különböző szegmenseknek ranglistája is van, így a békés versenyzésre is lehetőség van.

3. Iszol eleget? Daily Water

A folyadékfogyasztás neuralgikus pont, amihez sokan még mindig önkéntes alapon állnak hozzá, és nem úgy, mint kötelezően betartandó feladathoz. Van, aki 0,5-1 liter folyadékkal próbálja átevickélni a napját, mondván „nem bír többet meginni”, vagy hogy akkor „folyton pisilnie kell”.

Az elvárt minimum: a testsúlyod 4 százaléka… naponta! Egyenletesen elosztva, munkaidőben is, és nyáron (nagy melegben), valamint testmozgást követően ez a szám még emelkedik is. Ráadásul nem kólából, tonikból, gyümölcsléből, fröccsből vagy sörből. A víz, illetve a házilag elkészített tea számít leginkább (na, meg talán a húsleves, de abból se a leveskockás változat).

A Daily Water abban segít, hogy a minden nap dehidratált legyél, és hogy jól érezd magad végre a bőrödben. A több mint tízmilliós letöltésszámmal büszkélkedő appban megadhatod a vízfogyasztási célodat, majd minden egyes pohár elfogyasztását rögzítheted, hogy a nap végén lásd, elérted-e a kívánt célt.

4. Aludni, mint a tej: Sleep Cycle

Az egészséges életmód alapja a megfelelő alvásmennyiség és -minőség elérése, és ez megint egy olyan részterület, ahol nem lehet kompromisszumokat kötni. Elégséges alvás nélkül csökken a fizikai és mentális teljesítmény, vagyis nem tudod megfelelően ellátni a napi feladataidat.

A Sleep Cycle app abban nyújt segítséget, hogy megtudd, jól alszol-e és elegendő-e az a mennyiség, amit a pihenésre fordítottál. Az alvásmenedzser információt raktároz el és analizál (látványos kis diagramok segítségével), úgyhogy ideális társ a szemhunyásnyi pillanatokhoz.

5. A Fitpuli

Különösen közel áll a szívünkhöz a magyar fejlesztésű Fitpuli, amit orvosok és IT-szakemberek hoztak létre,

A Fitpuli egyik legnagyobb előnye az, hogy az összes okoskarkötővel és okosórával kompatibilis, és hogy azonnal képes begyűjteni az életmódra jellemző adatokat. Emellett elemzést biztosít és visszajelzést ad, valamint egyéni megoldásokat is javasol.

A könnyen kezelhető alkalmazásban beállíthatók a legfontosabb célkitűzések, és az app képes arra, hogy egy napon belül elkülönítse a munkával, pihenéssel vagy egyéb szabadidős aktivitással töltött perceket. Méri a mozgást, az alvást, a hangulatot és a testsúlyt, kezeli az adatokat, az orvosi modul pedig nyomon követi a krónikus állapotok paramétereit (így például a vérnyomást, a pulzust és a vércukorszintet). Hogy miért fontos ez? Azért, mert a folyamatos mérés sokkal jobb eredményekkel szolgál, mint a rendszertelen időközönként történő ellenőrzés.

 

És itt az Életmentő!

Elindult a mentők munkáját segítő ÉletMentő elnevezésű mobilapplikáció, amely gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a mentőhívást a segítségre szorulók számára – jelentették be az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a fejlesztő cég közös csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján. Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója azt mondta, hogy az alkalmazás megkönnyíti a mentők riasztását és az ő munkájukat is, mert a diszpécser azonnal látja az előre feltöltött egészségügyi adatokat és a bajban lévő pontos helyzetét.

Az alkalmazás elsősegélynyújtáshoz szükséges információkat is tartalmaz, és egyebek mellett megmutatja a segítségre szorulóhoz legközelebb eső gyógyszertárt, egészségügyi ellátóhelyet is

Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban eddig már több mint egymillióan töltötték le az életmentő applikációt. A magyar alkalmazással ezekben az országokban is lehet segítséget hívni.

 

címkék:
És ezeket olvastad már?