INSIDER

Visszafelé sült el a nagy leárazás, őrjöngenek a vásárlók

Egyeseknek hibára hivatkozva nem küldik az olcsón megrendelt terméket, miközben mások már megkapták a rendelésüket.
címkék:
  • Szerző: Ripost

Vásárlók százai panaszkodnak a Facebookon az Extreme Digitalra.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Képünk illusztráció
Fotó: Pixabay.com

A felháborodás oka, hogy szeptember 18-án nagy leárazások jelentek meg a cég oldalán, sokan rendeltek az őrült akcióban meghirdetett, sokszor negyed áron kínált termékekből, amit aztán egyeseknek kiszállítottak, másoknak nem.

Rengetegen ugrottak a lehetőségre, sokan több terméket is vásároltak egyszerre az online áruházból. A vásárlásokat vissza is igazolta a rendszer és vannak, akik már meg is kapták a rendelt árut, sokaknak meg elindult a folyamat, tehát vagy összekészítés vagy kiszállítás alatt van a termék a visszaigazolás szerint. Viszont nagyon sokak azt a választ kapták az ügyfélszolgálattól, hogy tévedés történt, nem fogják megkapni a terméket.

„2021 szeptember 18-án a reggeli órákban oldalunkon az xy termékünk fogyasztói ára – rövid ideig tévesen ... -Ft-os vételárral volt megjelenítve, ezen az áron nem tudjuk biztosítani Önnek.” – szól a sablonválasz.

Az online kereskedelemben a legnagyobb körültekintés és jóhiszeműség mellett is előfordulhat, hogy a rendszer – technikai hiba miatt – a valósnál jóval alacsonyabb, ránézésre is irreális árat ad meg. Ilyen esetekben a vásárlónak észnél kell lennie, és látnia kell, hogy a leértékelés túl szép ahhoz, hogy igaz legyen – mint például, ha egy 180 ezer forintos okostévét 6999 forintért hirdetnek.

A jogszabály szerint a kereskedő ilyen esetekben megteheti, hogy az előzetesen befizetett pénz visszatérítése mellett eláll a szállítástól és értesíti a vevőt a hibáról.

A szeptember 18-ai eset kapcsán viszont azért akadtak ki az emberek, mert nem mindenkinek egyformán kezelték a rendelését. Voltn, aki azt írta, ő rövid időn belül megkapta a terméket, mások azt jelezték, hogy a rendelésük egy részét megkapták, a többit nem. Sőt, arra is akadt példa, hogy a vásárló értesítést kapott: az üzletben átvehető a rendelése, majd ott közölték vele, hogy mégsem.

„Öt terméket rendeltem az akciós napon. Az egyik termék státuszában tegnap megjelent az értesítés, miszerint az üzletben átvehető. Ott ugyanakkor nem voltak hajlandóak átadni a terméket és az ügyfélszolgálathoz irányítottak, mely az ÁSZF-re hivatkozva megtagadta a termék átadását. Ez kész őrület, nagyon mérges vagyok! Tudom, hogy előfordulhat hiba, de nagyon felháborít, hogy nem egységesen kezelik ezeket az eseteket. Miért kaphatja meg valaki az olcsó kávéfőzőt, én meg nem? Mi alapján tesz különbséget a cég? Arról nem is beszélve, hogy az ÁSZF-ben, amire hivatkoznak az is szerepel, hogy ha nem csak visszaigazolást kaptam, hanem számlát is, akkor ki kell szállítaniuk. A fogyasztóvédelemhez fogok fordulni” – mondta el a -nak V. László.

Miért van az, hogy az ügyfélszolgálat mindenkinek mást mond? Van, akinek azt mondták, hogy ez egy készletkisöprő akció és mindenki megkap mindent. Mással azt közölték, hogy késve ugyan, de mindent leszállítanak. Megint más pedig azt a választ kapta, hogy semmit sem fognak kiszállítani. Megkerestük a kérdéseinkkel a céget és a fogyasztóvédelmet, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.

Frissítés: 2021.10.07-én érkezett válasz megkeresésünkre az Extreme Digitaltól, melyet változtatás nélkül közlünk:

„Társaságunk álláspontja az, hogy ilyen hatalmas termékportfólió kezelésnél nagyon ritka esetben előfordulhat, hogy adott termékek árai tévesen kerülnek betöltésre a társaság vállalatirányítási rendszerébe. Az árazást munkatársaink végzik tömeges feltöltéssel, és bárlétezik és használunk is beépített ellenőrző mechanizmust, az nem minden esteben szűri ki a téves árazással kapcsolatos eseteket. Véleményünk szerint az ilyen emberi hiba okozta árazásoknál a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat nem merül fel. Az észlelést követően minden esetben haladéktalanul módosítjuk az árakat a megfelelő szintre, hiszen ha belső mulasztás, hiba történt, azt korrigálni kell.

Ez egy online áruház esetében hasonlóképp működik, mint a hagyományos boltokban: ha egy egy offline boltban az illetékes munkatárs a pulóverek árához, mondjuk a zoknik árát rögzíti, akkor az árkülönbségtől függetlenül a megfelelő helyre kell a címkéket helyeznie, tehát ki kell javítania a hibát. Ilyen esetekben ehhez hasonló eset történik, ugyanis nem a megfelelő ár kerül a termékhez.

A vonatkozó jogszabály, amely a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal kapcsolatos rendelkezéseket tartalmazza, előírja, hogy a kereskedelmi gyakorlatok megítélése során az ésszerűen tájékozott, körültekintő fogyasztót kell alapul venni. Álláspontunk szerint a 180 ezer forintos tévékészülék 6999 forintért, tehát az eredeti ár kevesebb mint 4 százalékáért történő megvásárlása nem reális, ugyanis a műszaki piacon a főtermékekre még Black Friday idején, sincsenek ehhez hasonló mértékű leárazások.

Hangsúlyozzuk azonban, hogy kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy ilyen és ehhez hasonló esetek a jövőben ne fordulhassanak elő. Minden ügyfelünkkel egységesen kommunikálunk, a jelzett esetekben is, amely alapján kompenzációt ajánlottunk fel minden érintett ügyfél részére.”

 

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?