Létrehozva: 2018.10.04.

Mobilra költöznek a reklámújságok

Minden család havonta több mint 2 kiló, évente 26 kilónyi áruházi reklámújságot kap a postaládájába! Van, aki utálja, van, aki szereti ezt, de az biztos, hogy ez nagyon környezetszennyezõ. Ezért is akarja a kormány jelentõs díjemeléssel visszaszorítani a környezetet terhelõ, sok ezer tonnányi papírhulladékot jelentõ akciós újságokat január 1-jétõl. Bár a cégek hallgatnak, csendes lépéseik beszédesek: egyre többen fejlesztenek mobilalkalmazást reklámújsággal.

Komoly változás a láthatáron: 2019. január 1-jétől a jelenlegi kilónkénti 84 forintos környezetvédelmi termékdíjat 304 forintra emelné a kormány, ettől pedig, akárcsak a nejlonzacskók visszaszorításával, jelentős környezetvédelmi és vásárlási változás várható.

 

A lapozás illúzióját is megadják a neten

Számos áruházláncot megkérdeztünk, mit terveznek a várható rendelet kapcsán. Hagynak mindent a régiben, a plusz költséget pedig a hirdetőkre és a vásárlókra hárítják? Csökkentik a jelenlegi reklámújság méretét? Ritkítják a megjelenést? Átváltanak magazinra, melyre nem vonatkozik a környezetvédelmi termékdíj, ám a kiadvány több mint felét tartalomnak kell megtöltenie, nem pedig hirdetéseknek? Postaláda helyett e-mailfiókba, a honlapjukra vagy saját mobil alkalmazásban továbbítják a korábbi, papír alapú reklámújságot? Ám hiába kerestünk meg mintegy fél tucat áruházláncot, egyelőre egyikük sem kívánt nyilatkozni.

Ugyanakkor egyre több reklámújság-portál található az interneten, ahol rengeteg kiadvány kényelmesen áttekinthető. Van, ahol még a lapozás látványának és hangjának illúziója is megvan! Ráadásul egyre több cég fejleszt saját mobilalkalmazást reklámújsággal, bevásárló listával, áruházkeresővel, illetve házhoz szállítási lehetőséggel.

 

Személyre szabott e-reklámújságoké a jövő

Béres Szilárd kommunikációs szakember szerint elkerülhetetlen a változás, mellyel mindenki csak nyer.

„A reklámújságok hatékonysága jelentősen csökkent az elmúlt években. Rengeteg a szemétben landol, sok helyen már nem lehet a postaládába dobni, és a cégeknek sincs konkrét adata arról, hány emberhez is jutnak el így. A várható környezetvédelmi termékdíj-emelés egyik logikus velejárója, hogy sok cég kevesebbet nyomtat és csak az áruházaiba tesz majd ki reklámújságot, a postaládákba nem. Az így felszabaduló pénzből pedig saját internetes alkalmazásra, boltra költhet” – magyarázza a szakember.

Hamarosan olyan elektronikus reklámújságok készülhetnek, melyekről, az általunk önkéntesen megadott adatok alapján úgy érezhetjük, kifejezetten nekünk készülnek!

 

A nemünknek és az életkorunknak megfelelő színvilág és betűtípus, illetve a személyes hangvétel mellett olyan hirdetéseket, akciókat kapunk, amelyek valóban érdekelnek, érdekelhetnek bennünket, nekünk szólnak. Pont, mint a békebeli hentes, aki név szerint ismerte a vevőit és tudta, ki, mit szeret, kinek mit érdemes ajánlania. S ahogy a lépcsőházban összefutó két háziasszony arról beszélget, ki mit vett és mit készít belőle, ugyanúgy lehetőség lesz gombnyomással megosztani ismerőseinkkel a legjobb ajánlatokat, melyeket kommentálhatunk is. Ráadásul születésnapi vagy névnapi ajándékokat, extra kedvezményeket, kuponokat is kaphatunk a cégektől, így még inkább fontos, megbecsült vevőjüknek érezhetjük magunkat – példálózik a szakember, aki szerint a technológia arra is képes, hogy akkor kapjuk meg a nekünk szánt elektronikus reklámújságot, amikor leginkább van időnk megnézni.

 

Megosztja az embereket a várható változás

Sokan szeretik a reklámújságokat, bejelölik, mit akarnak megvenni, s azzal indulnak vásárolni. Ám szép számmal vannak, akik egyáltalán nem vagy csak módjával kérnek reklámújságot, mert csak egy-két boltba járnak vásárolni.

Imre Zsuzsanna: „Örülnék, ha nem lennének, rengeteget dobálnak be. Nagyon sok szemetet kapunk, kéretlenül. Ha valakit érdekelnek az akciók, megnézi a boltban, ahol úgy is kiírják, hogy mi akciós. Az üzletek elé is van rakva a szórólap, az is bőven elegendő lenne.”

Kajáti Ágnes: „Nagyon sok reklámújságot kapunk, s nagy része felesleges. Jó megoldásnak találnám, ha bizonyos helyekre kihelyeznének akciós újságokat és az venné el onnan, akit ténylegesen érdekel, így a többség nem kapna egy csomó papírhulladékot.”

Seres Béla: „Nekem számít, hogy mi akciós, mindig megnézem az akciós újságokat. Ha teljesen megszűnik a papír alapú, akkor hiányozni fog.”

Ez is érdekelhet

origo.hu

Brutális baleset Budapesten: két ember meghalt, a gyáva sofőr elmenekült

origo.hu

Budapesti luxusüzletrablás: újabb megdöbbentő fejlemények derültek ki - videó

metropol.hu

Most kaptuk: balesetet szenvedett az utasokkal teli 4-6-os villamos, nagy a baj

vg.hu

Korszakváltás a magyar légvédelemben – Jön a NASAMS, megy a KUB

ripost.hu

Visszatérnek a mínuszok, de ez még nem minden: mutatjuk, milyen időre készülj hétvégén

mandiner.hu

Ukrajnában szavaztak a magyarokról – lesújtó a végeredmény

origo.hu

Újabb hírek érkeztek Nagy Grófo sírjának feltöréséről

origo.hu

Óriási sportélmény és show lesz a kanadai hokiválogatott budapesti meccse - videó

videa.hu

Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)

ripost.hu

"Ki fog látszani a s*nám" - Kiakadtak a túl szexi ruha miatt az olimpikonok

ripost.hu

Pumped Gabo mindenről kitálalt Aurelióval kapcsolatban

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Fontos bejelentést tesz ma Szentkirályi Alexandra

INSIDER

Megdöbbentő videó: Magyar Péter szóról szóra lenyúlta Orbán Viktor beszédét

INSIDER

Bábként rángatja Karácsony Gergelyt a Gyurcsány-házaspár

INSIDER

Videón, milyen gyanús alakokkal bútorozott össze Magyar Péter

INSIDER

Orbán Viktor: Amíg nemzeti kormány van, Magyarország nem lép háborúba - Videó

INSIDER

"Mondjanak értem egy imát" - Daganatos a gyászoló Edina, aki már két gyermekét is eltemette

INSIDER

Tíz orvossal bővült a Szent-Györgyi Albert Orvosi Díjasok köre

INSIDER

"Éjszakai sötétség volt délután háromkor" – SMA Tomika és szülei így vészelték át az apokaliptikus vihart Dubajban