INSIDER

Elárulta a háziorvos: ezek a legveszélyesebb nyári immunrendszer-gyengítők

A nyári melegben is fontos az immunrendszerünk védelme, hiszen a vírusok mellett számos tényező gyengítheti azt. Hogy melyek ezek? Dr. Mangó Gabriella elárulta és még hét jó tanácsot is adott, amivel erősíthetjük a szervezetünket.
  • Szerző: Ripost

Hétköznapi dolgok, de alattomosak, melyek nyaranta gyengítik az immunrendszerünket. Hogy mégis mik ezek és miért fontos az immunrendszer védelme a nyári melegben is? Dr. Mangó Gabriella elárulta a -nak és hét jó tanáccsal is szolgál olvasóinknak, amelyek segítségével sokat tehethek az egészségükért.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Dr. Mangó Gabriella (Fotó: Facebook)

„Nyáron is fontos, hogy a tőlünk telhető legtöbbet megtegyük az immunrendszerünk védelmében. Fogyasszunk minél több zöldséget és gyümölcsöt, gondoskodjunk a megfelelő folyadék és immunerősítő készítmények beviteléről is. Emellett ügyeljünk az általános higiéniás szabályok betartására” – figyelmeztet a háziorvos.

Fotó: Shutterstock

Mivel a vírusok nyáron ugyanúgy jelen vannak körülöttünk, mint a hideg évszakokban, a forró évszakban is betegségeket okozhatnak. Emellett azonban van még néhány egyéb tényező is, ami gyengítheti az immunrendszert. A doktornő hét pontban összegyűjtötte a legjellemzőbbeket és azt is elárulja, mi a megoldás ellenük.

1. A meleg éjszakák miatt a kevés vagy szakaszos alvás gyengíti az immunrendszerünket.

Próbáljunk meg napközben többet pihenni, lefekvés előtt sétálni a szabad levegőn, hogy a biológiai óránk egyensúlya helyreálljon.

2. A napégés, amely hámlással, bőrhólyagosodással is járhat.

Használjunk napvédőket, a kritikus UV-terhelt időszakban pedig ne menjünk a napra! Napégés esetén fogyasszunk sok folyadékot, használjunk napozás utáni bőrápoló szereket! A sokszor megégett bőrön könnyebben alakul ki bőrdaganat.

3. A cukros fagylalt és italok. Az élesztős ételek miatt felborulhat a bélrendszer természetes flórája és elszaporodhatnak a gombák a bélrendszerben.

Hasznos lehet candida ellenes bélflóra javítót használni.

4. Veszélyes lehet az is, ha valaki sokat izzad a hőség miatt. Sajnos a vízivásról könnyen le lehet szokni.

Sokkal több folyadékot, vizet kell fogyasztani nyaranta. Ha lehetséges, emelt ásványi anyag tartalmúakat. Zuhanyozzunk a kellemes melegnél hűvösebb vízzel, hogy lehűtsük magunkat.

5. Kevesen tudják, de az erős napfény ronthatja a szemet.

A napszemüveg nem csupán divatcikk, az UV szűrővel ellátottak jó szolgálatot tesznek szemünk védelmében.

6. A kullancs és szúnyogcsípések krónikus, immungyengítő betegségek hordozói lehetnek. A természetjárás, a természetes zöld környezetbe való visszatérés alapvető emberi szükségletünk.

Vannak természetes anyagokat tartalmazó kullancs/szúnyogriasztó szerek, amelyekkel biztonságossá tehető a túrázás.

7. A folyó- és állóvizekben is óvatosnak kell lenni, hiszen nem látjuk, hogy mi lapul a víztükör alatt.

A krónikus alapbetegséggel rendelkezők – cukorbetegség, érszűkület – csak vízi cipőben menjenek a természetes vizekbe.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?