INSIDER

Ma térnek vissza sokan az irodaházakba, ezt találhatják ott

Sok munkáltató mától visszarendelte a koronavírus-járvány miatt otthon dolgozó munkatársait. Csakhogy semmi nem lesz olyan, mint régen! Létszámstop a liftekben, terelővonalak, a közösségi terekben előre lefoglalt idősávok, a belépésnél elhelyezett hőkamerák – ilyenek lesznek az irodaházak.
  • Szerző: Ripost

Egyre többen térnek vissza a munkahelyükre a home office-ból. De milyen lesz az újrainduló élet? Lehet mindent ott folytatni ahol abbahagytuk? Biztos, hogy nem! A utánanézett, milyen változások várhatók az irodákban.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület (IFK) speciális egészségvédelmi protokollt készített. Az egyesület elnöke a -nak elmondta: merőben szokatlan és meghökkentő világ jön, de fő a biztonság.

„Kiemelt fontosságú például a közösségi terek átszervezése. Szellősebbé kell tenni a munkaállomásokat, csökkenteni kell az éttermi asztalok számát„ – mondta lapunknak dr. Takács Ernő. Hozzátette: a napi üzemeltetésben részt vevők számára kötelezővé tették a védőfelszerelés használatát is.

A nagyobb irodákban terelősávokat festenek fel, hogy a közlekedés során tartani lehessen a távolságot, megszabják, hányan szállhatnak be a liftbe, sőt van olyan irodaház, ahol a bejárathoz automatikus testhőmérséklet- mérőt telepítenek, így azonnal kiszűrik azt, aki lázasan érkezik.

Dr. Takács Ernő szerint nyár végére az irodaházakban dolgozók létszáma elérheti a veszélyhelyzet kihirdetése előttit, ugyanakkor bizonyos szakmáknál az otthoni munkavégzést továbbra is előnyben részesítik majd egyes cégek.

 

A legfontosabb ajánlások

  1. Védőfelszerelés használata a napi üzemeltetésben résztvevőknek.
  2. Az épületbe érkező vendégek, kivitelezők és karbantartók számára önkéntes COVID19 nyilatkozat kitöltése.
  3. Közösségi terek átszervezése.
  4. Kézfertőtlenítő pontok kihelyezése.
  5. Maszk használata a közös területeken, például a liftekben.
  6. Létszámstop a liftekben.
  7. Testhőmérséklet mérőrendszer kiépítése.
  8. Gyakoribb takarítás.
  9. Tájékoztató transzparensek kihelyezése.
  10. A korábbinál nagyobb távolságra elhelyezett munkaállomások.
  11. Érintésmentes átvétel a futárok által hozott csomagoknál.
  12. Idősávokban használható közösségi területek.
  13. Kártyakiadó automata a vendégeknek.
  14. Állatok kitiltása az „állatbarát” irodákból.
  15. Mosdókban, vizesblokkokban 24 órás folyamatos szellőztetés.
  16. Terelővonalak és padlójelzések.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?