INSIDER

Életveszélyes biciklisávval fokozódik a káosz Budapesten!

Eddig is iszonyú káosz volt Budapest útjain az összevissza, szervezetlen lezárások miatt, de a következő másfél év biztosan horror lesz az utakon.
  • Szerző: Ripost

Mától másfél évig új útvonal után kell nézniük az erre járóknak: ma hajnaltól lezárták a Lánchidat. A késlekedés miatt az elmúlt időszakban a híd kis híján életveszélyessé vált, a munkák horribilis összeggel drágultak meg, ráadásul Karácsony Gergely épp a futball-Európa-bajnokság idejére időzítette a lezárást. Közben a főpolgármester mesteri érzékkel hergeli a közlekedőket az olyan nyilatkozatokkal, hogy „tessék kiszállni az autóból és gyalog menni...”

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Ma már csak emlék... (Fotó: Keller Mátyás/Ripost)

Életveszélyes biciklisáv a virágok helyén: sétálók és autók között tekernek

Nyilakkal jelöltük a lenti fotón a biciklisták életveszélyes útját. Szűkített körforgalom, új kerékpársáv, és életveszélyes megoldás: ez maradt a budapestiek ikonikus virágágyásának leaszfaltozása után. A bicikliseket két oldalról, a zebra közepéről engedik majd be a körforgalomba, hiszen az alagútból kijövő, majd a vár felé menő bicikliútról fognak tudni behajtani a körforgalomba. Erre egy ponton lesz lehetőségük: ott, ahol a gyalogosoknak egy közlekedési lámpa nélküli zebrán kell átjutniuk a túloldalra. Ez azt jelenti, hogy egyetlen helyen fog összetömörülni mindenki: autósok, kerékpárosok, gyalogosok és az érkező hatalmas munkagépek. Mi ez, ha nem életveszély? Ez a remek „fejlesztés” az ikonikus, gyönyörű virágágyás helyett...

Fotó: Metropol

Ledózerolt virágok

Budapest egyik leghíresebb terén, az I. kerületi Clark Ádám téren a főváros ikonikus virágágyása a napokban megszűnt létezni. A hirtelen betonosítás sokakat sokként ért, hiszen egyik napról a másikra eltűntek a színes, pompázatos virágok. Úgy tudjuk, a Lánchíd felújítása miatt aszfaltozták le a teret, hogy a virágok helyére tereljék a forgalmat – állítólag ideiglenesen. Mivel erről előzetesen semmilyen hivatalos információ nem látott napvilágot, így maradt a sokk: ledózerolták a tér ékességét, a több évtizede gondosan ápolt virágágyást.

Fotó: Metropol

Karácsony célja a dugódíj?

A lassan folyamatosan beduguló város kapcsán a V4NA brüsszeli informátora a Magyar Nemzetnek állt elő egy érdekes felvetéssel, ami magyarázná a megmagyarázhatatlant: miért is áll érdekében egy városvezetésnek az ilyen szintű közlekedési káosz? A felvetés alapján direkt munkálkodnak ezen a főpolgármester emberei. Karácsony Gergely már a kampányában megígérte Brüsszelnek a dugódíj bevezetését, azonban miután ő is belátta, hogy ezzel soha nem választanák meg, taktikát változtatott. Az egyetlen út ugyanis, ha a fővárosiak maguk követelik ki a változást a tarthatatlan állapotok miatt.

Miután teljesen ellehetetlenült a közlekedés, már csak egy civil szervezet kezdeményezése kell, és jöhet is közkívánatra az áhított a dugódíj – írja a Metropol.

Fotó: Keller Mátyás / Ripost

Így újul meg a Lánchíd

A felújítás során újjáépítik a híd közúti pályalemezét, teljesen elbontják a gyalogos járdákat, majd újjáépítik azokat, javítják és kezelik az acélszerkezeteket, felújítják, restaurálják a gyalogos műemléki korlátokat. A hídfőkben lévő gyalogos aluljárókat kiszélesítik, a hídfők lépcsőit átépítik, valamint a helyiségeket felújítják. A beruházás során a kőoroszlánokat restaurálják és a hiányzó műemléki elemeket visszaépítik. Új, LED-technológiás közvilágítást és változtatható színképű díszvilágítást kap a híd, továbbá felújítják a pesti rakparton lévő zászlótartó bástyákat és gyalogos átkelőket is telepítenek.

5 milliárdunkba került a totojázás

A Lánchíd felújítása Tarlós István idején kiemelt beruházásnak számított. Miután azonban Tarlós helyét 2019 októberében Karácsony Gergely vette át, a Lánchíd kérdése nemhogy másodlagos, de még harmadlagos sem volt a Fővárosi Önkormányzat teendői között. Közben a híd szerkezeti állapota folyamatosan romlott, és végül már félő volt, olyan állapotba kerül, hogy egyáltalán nem lehet majd felújítani. A késlekedés miatt a beruházás végül több mint 25%-kal, azaz 5 milliárd forinttal kerül többe, mint az a Tarlós által korábban kiírt pályázatban szerepelt. Ráadásul úgy, hogy végül ugyanaz a cég (az A-Híd Zrt.) nyerte el a megbízást, mint aki korábban is esélyes lett volna rá – csak akkor még 5 milliárddal olcsóbban...

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?