INSIDER

Kiderült az első éles napon, mi a metrópótlás gyenge pontja

Másfél évre lezárták az M3-as metró déli szakaszát a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest végállomás között. Megnéztük hétfőn, az első hétköznapon, hogy milyen, amikor a metró helyett buszokkal szállítják az embereket Dél-Pesten.
  • Szerző: Ripost

Egymást érték a pótlóbuszok az üres buszsávban, nem volt dühös tömeg és alig-alig tapasztaltunk idegeskedéstaz első napon jól vizsgázott a metrópótlás.

Mint a %Ripost% megírta, véget ért a felújítás a 3-as metró északi szakaszán, egy hétig a teljes vonalon járt a metró, majd szombaton megkezdődött a felújítás következő része: most a déli szakaszt zárták le, várhatóan 2020 nyaráig.

Tegnap jól működött az új rendszer: bár némileg megnőtt a menetidő, nem találkoztunk dühös és tájékozatlan tömegekkel. Az új buszsávok jól működtek – más kérdés, hogy több szabálytalankodó autóst is láttunk.

Az egyetlen szervezési hiányosságnak azt tűnt, hogy elvileg pont csúcsidőben jár az expressz buszjárat, az M3E kénytelen volt beállni a dugóba. A metrópótlók ugyanis bemennek a Népligetbe a buszsávokon, az expressz viszont nem, így buszsáv nélkül kénytelen a kocsisorban álldogálni a Róbert Károly úti felüljárón.