INSIDER

Esküsznek a Covid-jógára a mielőbbi gyógyulásra vágyók

Több új terápia is megjelent a koronavírusból gyógyulni vágyók számára. Ilyen a Covid-jóga, de fejlesztettek speciális légzőgyakorlatokat is. Akik eddig kipróbálták, esküsznek rá.
  • Szerző: Ripost

Covid-jóga az új terápia!

Egyre többeket érint az úgynevezett „long-covid” állapot, vagyis nagyon nehezen épülnek fel a koronavírusból, sokuknál – többek között – gyengeség is hátramarad. A regenerálódást segíthetik azok a szakemberek által kifejlesztett jógagyakorlatok, amelyekre az interneten is rábukkanhatunk. Többek között a jogaklikk.hu oldalon is találhatunk ingyenes videókat a különféle segítő gyakorlatokról.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A jóga segíthet a koronavírus utáni lábadozásban.

A jóga segíthet a koronavírus utáni lábadozásban

Ezek kapcsán azonban kiemelik: lázasan nem ajánlják a gyakorlást, valamint akkor sem, ha közben fájdalmat, nyomást érzünk a mellkasunkban vagy egyre inkább melegünk van. A fentieken túl számos jó tanáccsal szolgálnak még a koronavírusból regenerálódó jógázni vágyóknak, amelyeket érdemes elolvasni a gyakorlatok megkezdése előtt.

A légzőizom-torna is segíthet

Az egyik, koronavírusból felépülteket tömörítő Facebook-csoportban osztotta meg egy középkorú férfi a saját történetét, azt, hogy milyen trükköt vetett be gyorsabb gyógyulása érdekében:

„11 napig voltam intenzíven. Ami nekem rengeteget segített a felépülésemben, és abban, hogy hamarabb hagyhattam el a kórházat, az a légzőgyakorlatok rendszeres végzése volt. Szerencsémre nagyon jó gyógytornászt kaptam, illetve 20 év aikidos múltamból hozott légzőgyakorlatok rengeteget segítettek. Március 12-én jöttem haza, és azóta is napi 3-4 alkalommal végzem a gyakorlatokat. Lehet fekve, állva, vagy ülve is végezni. Segít a tüdőbe olyan helyekre is eljutni a levegőnek, ahova a betegség miatt mostanában nem tud. Közben sokszor rám jön a köhögés, de ez természetes. Fontos, hogy csak annyira csináljuk, hogy ne legyen megterhelő” – írta a férfi.

Egy oktatóvideó is készült annak érdekében, hogy minél könnyebben el lehessen sajátítani a speciális légzőgyakorlatokat. Ebben a szakemberek kiemelik, hogy segítségével már három hét alatt megerősíthetjük a légzőizmainkat. Naponta legalább háromszor végezzük el az itt látható egyszerű gyakorlatsort, mivel a légzés hatékonysága már egyetlen mozgásszegény hét alatt is romlani kezd. A legjobb tehát, ha a rendszeres mozgás – így a légzőizom-gyakorlatok is – a mindennapi életünk részévé válik. Íme a Semmelweis Egyetem által közzétett videó:

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?