A Facebook számtalan üzletlánccal van partneri viszonyban – írja a
DailyMail -, aminek köszönhetően a közösségi média-óriás adatokat kaphat a vásárlókról, amivel képes lesz hozzáférni az adott személy profiljához, hogy célzott hirdetéseket közvetítsen feléjük.
Az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat már többen megosztották a Facebookon, vagy a Twitteren, volt olyan is, aki például arról számolt be, hogy egy bárban iszogatva, egy olyan sört próbált ki, amelyről addig még sohasem hallott, majd nem sokkal később megjelentek a hírfolyamában az adott márkával kapcsolatos reklámok, naponta több is.
Ezzel kapcsolatban többen azt állítják, hogy nem véletlen, hogy valaki hirdetéseket kap, ugyanis a Facebook, illetve a Google is tudhatja, hogy az adott illető hol volt helyileg, míg mások arról írtak, hogy kártyahasználat segíti a közösségi médiát abban, hogy lássa, a felhasználóik mire költik pénzüket.
A
Business Insider nevű oldal odáig ment, hogy a Facebooktól érdeklődte meg, hogyan működik pontosan a procedúra, és mint tőlük kiderült, elsősorban az adott boltok gyűjtenek információkat vevőikről a vásárlás során. Ezt követően pedig, ha az üzlet szeretne célzott hirdetéseket küldeni a vásárlóik számára, akkor fizet a Facebooknak, valamint adatokat továbbít a számukra, amit ezután a közösségi média összeegyeztet a vevő profiljával. Ilyen információ lehet például a vásárló neve, emailcíme, telefonszáma, vagy éppen a születési dátuma.
Mindent egybevetve azonban a Facebook lehetőséget biztosít arra, hogy megkímélje felhasználóit ezektől a célzott hirdetésektől. Ehhez mindössze annyit kell tenni, hogy a közösségi média oldalán a
Beállítások menüpontban, a
Hirdetések, majd a
Hirdetésekre vonatkozó beállítások feliratra kattintva kiválaszthatjuk „a partnerektől származó adatokon alapuló hirdetések”-nél a „nincs engedélyezve” lehetőséget.