INSIDER

A Nanushka a London Fashion Weeken

Idén ősszel a magyar divatmárka megrendezte A View by Nanushka című fotókiállítást, amelynek nyitórendezvényére a Nanushka londoni boltjában, szeptember 17-én került sor. A fotókiállítást a London Fashion Week (londoni divathét) keretén belül tartották
címkék:
  • Szerző: RIPOST

A rendezvényen bemutatták Esther Theaker, Vic Lentaigne, Chloé Le Drezen, illetve a Zac Bayly-Scandebergs duó fotóit.

A témában kapcsolatosan nyilatkozott Sándor Szandra, a Nanushka alapítója, aki egyben a magyar divatmárka kreatív igazgatója is. Sándor Szandra elmondta, hogy a Nanushkát mindig is vonzotta és inspirálta a feltörekvő művészek energiája és egyedi kreativitása. A magyar divatmárka alapítója nagyon izgatott volt az esemény miatt, értékelése alapján „a londoni divathét részét képező, A View by Nanushka című fotókiállítás egy komoly ugródeszkát jelent a feltörekvő tehetségek számára, azáltal, hogy a brit főváros közönsége elé tárja ezeket a gyönyörű alkotásokat„.

Sándor Szandra hozzáfűzte: „Nagyon szeretnének a vendégeiknek egy olyan teret adni, ahol autentikus módon fedezhetik fel a művészetet és foglalkozhatnak vele. A legfontosabb termékeink egy életstílust ölelnek fel, a boltban ezek mellett fontos szerepük van az antik műtárgyaknak is”.

A szeptember 17-i nyitórendezvényen az alábbi vendégek vettek részt: Poppy Ajudha, Leila Farzad, Joe Sweeney, Raven Smith, Bryanboy, Susie Lau, Otamere Guobadia, Emmanuel Lawal, Dechlan Chan, Yu Masui, Andrew Georgiades és Jude Taylor – áll a londoni divathét közleményében.

A több mint tíz éve működő magyar divatmárka nemzetközi sikereiben vitathatatlan érdeme van a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelőnek, amely hatalmas lehetőséget látott a Nanushkában, ezért az általuk kezelt EXIM Növekedési Alap 2016 végén úgy döntött, hogy befektet a márkába. A Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, idén ez az összeg már a 6 milliárdot is meghaladta, a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 200-ra növekedett. A cég 2018 májusa óta nyereségesen működik.

A Nanushka tervezője és alapító-tulajdonosa, Sándor Szandra 18 évesen ment Londonba tanulni. Eközben pincérnőként és áruházban is dolgozott, majd hazatért és megvalósította az álmát – írták a TV2 Tények oldalán.

Mint arról beszámoltak, a márka 2020-ban európai viszonylatban a leggyorsabban növekvő divatipari vállalat címet nyerte el a Financial Times rangsorolása szerint.

A külgazdasági és külügyminiszter kulcsfontosságúnak nevezte, hogy legyenek olyan magyar vállalatok, amelyek nemcsak a magyar piacon, hanem globálisan, a nemzetközi piacokon is sikeresek. A magyar kormány mindent megtesz az e célt szolgáló kezdeményezések támogatására, a magyar gazdaságpolitika egyik pillérét jelenti annak elősegítése, hogy a magyar vállalatok globális márkanevekké fejlődjenek.

A Nanushka a termékeit mára több mint 500 viszonteladón keresztül, 50 országban forgalmazza világszerte, online értékesítése pedig több mint száz országban elérhető.
A divatipar leggyorsabban növekvő vállalata Európában a Nanushka a Financial Times rangsorolása szerint.

Divatipari vállalkozások közül a Nanushka az első, a régióból pedig mindösszesen 6 vállalkozás – kettő magyar – került az első száz helyezett közé. A 2006-ban alapított világhírű magyar divatcég már tavaly is szerepelt az ezres összesítésben, akkor a 406. helyen, a lista első felében nyitott.

„Azt gondolom, hogy az eredmény magáért beszél. Az elmúlt egy év rendkívüli kihívások elé állította a Nanushkát – a globális divatipar átlagosan 30%-ot zuhant a válság alatt -, de a csapatunk erőfeszítéseinek és tehetségének, valamint befektetői hátterünknek köszönhetően képesek voltunk tovább növekedni a 2020-as évben is, ami megalapozta azt, hogy a 2021-es évet optimistán és jó lendületben várjuk. Azzal pedig, hogy létrehoztuk a Vanguards Csoportot, tovább gyarapítjuk a globális divatiparban betöltött egyre erősödő szerepünket” – mondta a tavalyi lista kapcsán Baldaszti Péter, a Nanushka Zrt. igazgatóságának elnöke és a Vanguards csoport társalapítója a ma megjelent rangsor kapcsán.

A Statista kutató cég által összeállított „FT 1000 – Europe's Fastest Growing Companies 2021” lista rangsorolja azokat az európai vállalatokat, amelyek 2016 és 2019 között a legmagasabb éves összesített bevételnövekedési rátát érték el.

A verseny idén is kiélezett volt, a rangsorra kerüléshez minimum 35,5 százalékos növekedési rátára volt szükség ebben az évben, ami – vélhetően a koronavírus okozta lassulás miatt – valamivel alacsonyabb, mint a tavalyi 38,4 százalék, de még mindig dinamikus teljesítményfokozódást feltételez a listázott cégekről.

A tavaly októbertől a Vanguards Fashion Group égisze alatt működő Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a 7 milliárdot is megközelítette (6,7 Mrd Ft-tal), a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 400-ra növekedett. A cég 2018 májusa óta nyereségesen működik, a 2019-es év pedig minden várakozást felülmúlt, ekkor 130 ezer terméket gyártott és adott el, az árbevétele pedig 228 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest.

A 2020-as év árbevétele a tervek és az előzetes megrendelések alapján újfent duplázódott volna, de a koronavírus okozta gazdasági visszaesés ellenére a Nanushka fenntartotta növekedését, és további 10%-os növekedést ért el a megelőző évhez képest.

„Ez egy kiemelt csapatsiker, ami a Nanushka-menedzsment és az Alapkezelő közötti hatékony együttműködésnek köszönhető. Látva a Nanushka korábban elért hatalmas sikereit, erre alapozva létrehoztuk a Vanguards divatipari holdingot, melynek portfóliójához 2019-ben a szintén hazai Aeron, majd 2020-ban már a nemzetközi, milánói Sunnei is csatlakozott. Célunk, hogy a Nanushka által bejárt úton ugyanerre a dinamikus növekedési pályára állítsuk ezeket a vállalkozásokat is, és megerősítésükkel, valamint további tervezett akvizíciókkal a Vanguards a legerősebb iparági szereplők közt jelenjen meg” – tette hozzá Gubicza Ágoston, a GB & Partners többségi tulajdonosa, a Nanushka igazgatósági tagja.

A cég árbevételének 96 százaléka származik exportból, 4 százalékot a flagship üzletek eladásai hoznak. Budapest mellett az elmúlt években Londonban és New Yorkban nyitott saját márkaboltot, ami szintén egyedülálló eredmény nem csupán a hazai, de a közép-európai régió divatcégei között is.

A cég, amelynek darabjait előszeretettel hordják a világ legismertebb hírességei, a társadalmi és környezeti felelősségvállalást is kiemelt területként kezeli: a közelmúltban tette közzé jelentését, mellyel a Deloitte Green Frog díját is elnyerte.

címkék:
És ezeket olvastad már?