POLITIK

Szerző Ripost

2 hónapja

Szijjártó Péter: Magyarország elektromos autóipari nagyhatalom lett

Új üzemmel bővül a debreceni BMW-gyár Szijjártó Péter bejelentése szerint. A külgazdasági és külügyminiszter elmondta: Magyarország autóipara már 23 százalékkal, 8700 milliárd forintra növelte a termelési értékét a tavalyhoz képest, és még nincs vége az évnek.

Beszélt arról is, hogy az elektromos akkumulátorgyártási kapacitás tekintetében a harmadikak vagyunk a világon, s a válságok ellenére nemcsak nőtt a gazdaság teljesítménye, de „zöldebb” is lett.

Új, elektromos akkumulátorcella-összeszerelő üzemmel bővíti a debreceni gyárát a BMW – jelentette be pénteken a külgazdasági és külügyminiszter. Szijjártó Péter elmondta: a német autógyártó beruházása ezzel meghaladja majd a 800 milliárd forintot, s körülbelül ötszáz új munkahelyet teremet a cívisvárosban.

„Ez így, ebben a formában hazánk történetének harmadik legnagyobb zöldmezős beruházása” – jelentette ki a tárcavezető, majd kiemelte: ráadásul egyedülálló abból a szempontból, hogy a gyár teljes mértékben elszakad a fosszilis energiahordozóktól. Szijjártó Péter felidézte, a kormány iparfejlesztési céljai között nem csak a termelés volumenének növelése, hanem a környezetvédelmi szempontok jelen vannak. S ennek köszönhetően Magyarország gazdasági teljesítménye úgy nőtt az utóbbi években, hogy a károsanyag-kibocsátása közben csökkent. „A világon mindössze húsz ország volt képes erre” – húzta alá a miniszter.

A kormány egyébként 13,5 milliárd forinttal támogatja a BMW terveinek megvalósítását. Ennek kapcsán Szijjártó Péter arról beszélt, hogy Európában „a fejünk felett összevissza csapkodnak a hullámok. A háború és az elhibázott szankciók a recesszió irányába terelik az unió gazdaságát”. Ebben a helyzetben, szerinte, egy felelősen gondolkodó, nemzeti kormány célja nem lehet más, mint megtalálni annak a módját, hogy lokális kivétel lehessünk. A recept adott és ismert: beruházások kellenek, mert abból lesznek a munkahelyek, a termelés és a gazdasági növekedés – fejtette ki, egyúttal közölte:  idén megdőlt az egy év alatt Magyarországra érkező beruházások rekordja.

Kitért arra is, hogy az autóiparunk már 23 százalékkal, 8700 milliárd forintra növelte a termelési értékét a tavalyi évhez képest, az év végére pedig meghaladhatja a 10 ezer milliárd forintot. Ugyancsak beszédes adat, hogy Németországon és Kínán kívül Magyarország mondhatja csak el magáról, hogy itt a három nagy autóipari konszern egyszerre rendelkezik gyárral. Az akkumulátorok világpiacát uraló kínai és koreai vállalatok közül pedig a legnagyobb, valamint az 5. és 6. helyezett döntött úgy, hogy ide hozza uniós gyártási központját.

A sikerek sorának ezzel azonban nincs vége. Szijjártó Péter felidézte: a kormány időben felismerte az autóipar küszöbönálló forradalmát, s úgy döntött, az élére áll, és megcélozza az Európa-bajnoki címet, amit sikerült is elérni, s ma már „joggal emlegetnek bennünket a világbajnoki cím várományosai között”. „Bár lakosságszám tekintetében a világon csak a 95.-ek vagyunk, az elektromos akkumulátorgyártási kapacitás tekintetében a harmadikak!” – közölte, s hozzátett még egy adatot: az idei év első nyolc hónapjában – tavalyhoz képest – 61 százalékkal nőtt az akkumulátorkivitelünk.

Magyarországon találkozik a keleti és a nyugati autóipar, hazánk az ágazat elektromos forradalmának Európa-bajnoka – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Hevesen a dél-koreai Chokwang Paint üzemátadó ünnepségén.

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be a rendezvényen, hogy a vállalat elektromos járművek akkumulátorához szükséges hőelvezető ragasztót fog előállítani Magyarországon, és a mintegy 3,8 milliárd forint értékű beruházást az állam 380 millió forinttal támogatta.

Beszédében rámutatott arra, hogy a projekt tovább erősíti hazánk szerepét az elektromos autóiparban, és lehetővé teszi az elektromosakkumulátor-gyártó kapacitás további bővítését.

Hangsúlyozta: itt találkozik a keleti és a nyugati autóipar, Magyarország fontos részét képezi a német vállalatok elektromobilitási stratégiájának, valamint a világ hat legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója közül három is kapacitásokat hozott itt létre.

„Magyarország az elektromos autóipari átállás Európa-bajnoka” – szögezte le, aláhúzva, hogy a szektor alapvetően meghatározza a magyar gazdaság hosszú távú jövőjét.

Kiemelte, hogy idén minden bizonnyal teljesülni fog a kormány régi célkitűzése, és az autóipari ágazat termelési értéke eléri a tízezermilliárd forintot.

Szijjártó Péter elmondta, miközben Európa az ukrajnai háború és az arra válaszul elrendelt szankciók miatt a recesszió felé halad, a kormány célja Magyarország fizikai, gazdasági és energiabiztonságának garantálása.

Mint mondta, a világ nagy nehézségekkel szembesül napjainkban, és Magyarország a szomszédban zajló fegyveres konfliktus miatt különösen nagy veszélynek van kitéve a fizikai, a gazdasági és az energiaellátási biztonság terén.

„Az európai gazdaság a háború és a szankciók miatt recesszió felé halad. A magyar kormány célja egyértelmű: ebből a recesszióból ki kell maradni” – hangsúlyozta.

Aláhúzta, ennek egyetlen lehetséges eszköze, ha fenntartjuk az ide érkező beruházások ütemét, ugyanis azok meghatározók a nemzetgazdasági teljesítmény szempontjából.

Közölte, a jelenlegi helyzetben felértékelődnek a megbízható partnerségek, stratégiai együttműködések, amelyekre jó példa a Magyarország és Dél-Korea közötti kapcsolat.

A miniszter ezt követően a magyar–dél-koreai gazdasági kapcsolatokat méltatta, és arról számolt be, hogy a kétoldalú kereskedelem tavaly meghaladta az ötmilliárd dollárt, és ezzel rekordot döntött, az idei év első nyolc hónapjában pedig további húszszázalékos növekedést regisztráltak.

Mint mondta, mára a dél-koreai vállalatok alkotják hazánkban a harmadik legnagyobb beruházói közösséget a német és az amerikai cégek után, amit jól példáz, hogy 2019-ben és 2021-ben is a kelet-ázsiai országból érkezett ide a legtöbb beruházás.

Magyarország egyre fontosabb szereplő az autóipari kutatás-fejlesztésben – mondta Palkovics László leköszönő technológiai és ipari miniszter a kormány képviseletében tartott beszédében az osztrák autóipari fejlesztőcég, az AVL által Zalaegerszegen, a ZalaZONE tesztpálya mellett létesített járműtechnikai központja avatásán szerdán.

Hozzátette, a hazai járműipar fejlődését jól mutatja, hogy az előző évtizedben hozzávetőleg háromezer, jelenleg pedig már több mint tízezer fejlesztőmérnök és kutató dolgozik ezen a területen.

Az új központ 150 mérnöknek és tesztpilótának ad helyet, illetve egyszerre 50 jármű felkészítésére ad lehetőséget.

Megnyílt a Porsche Hungaria innovációs és tréningcentruma szerdán Budaörsön; a több mint 2 milliárd forint beruházással kialakított központ a Porsche Hungaria hálózatához tartozó gépjárműipari értékesítési és műszaki szakemberek képzését, valamint a flottaügyfelek kiszolgálását fogja végezni.

Nagy Ádám, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) iparügyekért felelős helyettes államtitkára az átadási ünnepségen elmondta: a központ létrehozása azt jelzi, hogy a Porsche Hungaria megtérülő beruházásban bízik, amikor a jövő generációjának képzését tervezi. A járműipar olyan innovációs iparág, ahol az állami és a magánszféra összekapcsolódása ökoszisztémát építhet, amelyben a résztvevők tudása összeadódhat – tette hozzá.

Nagy Ádám elmondta, hogy a Porsche Hungaria a beruházásához nem vett igénybe állami támogatást, ez arra a meggyőződésre utal, hogy az innovációba történő befektetés megtérül.

Kiemelte: a kormány szándéka szintén az, hogy támogassa az innovációt, beruházzon olyan tevékenységekbe, amelyek növelik a hozzáadott értéket. Beszélt arról, hogy az innovációban az állam és a magánszféra összekapcsolódására szükség van. Példaként hozta a ZalaZone beruházást, amelyben egészséges üzleti modell keretében szerep jut az államnak, a vállalkozóknak és a lakosságnak is az autóipari fejlesztésekben.

A több mint 2 milliárd forint beruházással kialakított központ a Porsche Hungaria hálózatához tartozó gépjárműipari értékesítési és műszaki szakemberek képzését, valamint a flottaügyfelek kiszolgálását fogja végezni.

A több mint 2 milliárd forint beruházással kialakított központ a Porsche Hungaria hálózatához tartozó gépjárműipari értékesítési és műszaki szakemberek képzését, valamint a flottaügyfelek kiszolgálását fogja végezni.

Fotó: MTI/Illyés Tibor

Németh Balázs, a Porsche Hungaria Kft. (PH) ügyvezető igazgatója elmondása szerint cége Magyarország legnagyobb gépjárműimportőreként felelősséget érez a hazai járműszerelői, értékesítői és munkafelvevői szakmák iránt, fontosnak tartja, hogy a tudást minél szélesebb szakmai kör számára elérhetővé tegye. Az innovációt integrálni kell a képzési rendszerbe, ahogyan az innováció legújabb eredményei megjelennek a Volkswagen konszern gyáraiban készülő járművekben is – mondta.

A PH tájékoztatása szerint az innovációs és tréningcentrum nemzetközi szinten is jelentős tudástárral, oktatási anyaggal, oktatásszervezési és vizsgáztatási rendszerrel, szervizberendezés- és alkatrész-hozzáféréssel, TV stúdióval is felszerelt képzési helyszín. A tervek szerint évente több mint 2000 oktatási napot biztosít majd a szerződéses autójavító és -kereskedői hálózat számára. Tágas járműátadójában emellett a vállalat mostantól egy nap akár 40 autót is képes átadni flottaügyfeleinek.

A Porsche Hungaria Kft. a Volkswagen konszern márkáinak (Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen, Volkswagen haszonjárművek, Porsche) magyarországi importőre, hálózatához jelenleg 55 értékesítési pont és 73 szervizpont tartozik. Márkakereskedései 2021-ben 28 789 új autót és 7442 használt kocsit adtak át a vevőknek, az idei első háromnegyedévben pedig 20 752 új, emellett 4729 használt járművet.

A Porsche Hungaria Kft. nettó árbevétele tavaly elérte a 400,8 milliárd forintot a 2020. évi 361 milliárd forint után. Adózás előtti eredménye 2021-ben 6,09 milliárd forint, 2020-ban 5,19 milliárd forint volt.

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Rettentő hideg lesz a következő napokban

vg.hu

Leteszik a fegyvert

borsonline.hu

Ragyog a boldogságtól Csősz Bogi - Mindenki gratulál neki

vg.hu

Oroszország nem tud leállni, teletömi zsebeit arannyal

metropol.hu

Ki az a lány L.L. Junior mellett a sztár friss dominikai videójában?

vg.hu

Valami készül: ingujjra vetkőzött Orbán Viktor

mindmegette.hu

Ezért megéri bemenni az ALDI-ba! Ennek a tejterméknek csökken az ára mától

ripost.hu

Halott 15 éves fiúval a karjában sétált be egy pesti mentőállomásra egy anya

life.hu

Ezért fájdalmas az együttlét: ne törődj bele, hogy nem olyan az ágyban, mint korábban(x)

ripost.hu

Mi jöhet még? Ismét hírbe hozták Tápai Szabinát

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!

További cikkek

POLITIK

Orbán Viktor reakciója az EU bejelentésére: A magyaroknak nem igazuk van, hanem igazuk lesz!

POLITIK

Egyre kevesebb ideig van áram Kárpátalján, folytatódik a mozgósítás is

POLITIK

Kiszámoltuk, hol mennyi sört kapunk ugyanannyi pénzért

POLITIK

Totális cenzúra az Eötvösben, a diákok nem beszélhetnek a vesztegetési botrányról

POLITIK

A brüsszeli korrupciós botrány főszereplőjével is jó kapcsolatokat ápol Korányi Dávid

POLITIK

Belemart a Cobra az osztrák kancellárba, ez politikailag végzetes lehet

POLITIK

Egy 500 lakosú faluba 400 migránst telepítenének, zavargás tört ki a döntés miatt

POLITIK

Ukrajna legitim katonai célpontnak tekinti Moszkvát